ANALİZ-Piyasalarda Gelişmeler/Beklentiler(Ata Yatırım)

  • 05.05.2021 09:17

Ata Yatırım Araştırma Müdürü Murat Barışık Tarafından
Hazırlanan Günlük Bülten:

"BIST: Endeks dün genel olarak yatay hafif pozitif işlemlerini
sürdürmekteydi. Küresel piyasalarda yaşanan satışlardan etkilenerek
satış baskısı altında kalmıştır. Endeksin yeni güne tepki alımları ile
başlayacağını düşünüyoruz. Açılışın ardından 1.420 seviyesini test
edeceğini düşünüyoruz. BIST-100 endeksinde yükselişlerin hızlanması
durumunda 1.430 direnç noktası ardından 1.445 seviyesini takip
edeceğiz. Kalıcı yükselişlerin devam etmesi ve istikrar kazanması için
1.445 seviyesinin kırılması gerekmektedir. 1.415 seviyesinin altında
kalması durumunda 1.400 seviyesini takip edeceğiz. Teknik
indikatörlerin güç kaybettiğini görmekteyiz.
Direnç: 1.430 – 1.445 – 1.470 Destek: 1.415 – 1.400 – 1.390


Küresel Piyasalar: Eski FED başkanı yeni hazine bakanı Yellen dün
sabah yaptığı konuşmada ekonomi ısınırsa FED faiz arttırmak zorunda
kalabilir açıklaması dün borsarda satışlara sebep olurken, sonradan
yaptığı konuşmada yanlış anlaşıldığının belirtmesi bile kayıpları
telafi edemedi. Teknoloji ağırlıklı kar satışları sonrası bu sabah
hava sakinlemiş görünüyor. Çin-Japonya ve G.Kore bugün tatil.
Vadeliler ise hafif primli konumdadır. EURUSD 1.2020 seviyesinde yatay
işlem görürken, ilginç bir şekilde 10 yıllıklar 1.60’ın altına kaymış
durumdalar. ABD ADP verisi günün önemli verisi olarak takip
edilecektir. Türkiye Otomotiv Sektörü – Nisan 2021 Yurtiçi
Satışları: “Nisan’da hafif araç satış hacmi %132 arttı, fakat aylık
bazda talepte zayıflama var...” ? Türkiye hafif araç (HA) satışları
Nisan 2021'de bir önceki yıla göre %132 artarak 70 bin adet olan
beklentimizin altında, 61.5 bin adet seviyesinde gerçekleşti. Segment
bazında, Nisan 2021’de binek araç kategorisi bir önceki yıla göre %122
artarak 48.4 bin adede ve hafif ticari araç satışları ise bir önceki
yıla göre %183 artışla 13.1 bin adede
yükseldi. E-ticaret aktivitesindeki artışın devam etmesi hafif ticari
araç satışlarında güçlü bir ivmeye yol açabileceğini düşünüyoruz.
2021T hafif araç satışlarının bir önceki
yıla göre %13 artarak 877 bin adede yükseleceğini öngörüyoruz.



Pandemi endişesine ve TL’daki yüksek değer kaybına rağmen, Türkiye
hafif araç satışları, birikmiş talep ve düşük faiz oranları sayesinde
2020 yılında güçlüydü. Hafif araç talebi Mart 2021’e kadar da yüksek
seyretti. 1Ç21’de düşük baz etkisi, devam eden kampanyalar,
e-ticaretteki büyüme, tüketicinin fiyat artışı beklentisi ve kürsel
çip endişesi ile ortaya çıkan bulunabilirlik problemi, 2021T yılındaki
hafif araç talebinin bir kısmını erkene çekti. Yurt içi hafif araç
pazarı bir önceki yıla göre hala güçlü görünüyor fakatMart ayındaki
tarihi yüksek satışların ardından Nisan ayında talepte bir miktar
zayıflama yaşandı. 2021T yılında tüketici iştahının destekleyici
olmaya devam edeceğini fakat, yüksek faiz oranlarının söz konusu
etkiyi zayıflatacağını düşünüyoruz. 2010-2019 yılları arasında HA
satışlarının ortalama %26.4’ü ilgili yılın ilk 4 ayında yapıldı.
Sözkonusu eğilimin 2021T’de de devam edeceğini varsayarsak, baz
senaryomuz olan 877 bin adet hafif araç tahminimizden %12.4 daha
yüksek olan 985 bin adet ha if araç satış hacmi hesaplamaktayız. Mayıs
ve Haziran ayları yılın geri kalanı için bize yüksek faiz oranları ve
TL’nin değer kaybının etkisi ile ilgili bilgi sağlayacaktır.

İyimser senaryomuzda 2021T’de hafif araç satışlarının daha iyi
ekonomik koşullar, döviz kurlarındaki potansiyel düşüş, daha iyi
finansman fırsatları ve ÖTV teşvikleriyle yıllık bazda %22 artarak 944
bin adede yükseleceğini öngörüyoruz. Kötümser senaryomuzda 2021T’de
hafif araç satışlarının tüketici iştahının TL’deki zayıflama ile
azalması ve finansman koşullarının yüksek faiz sebebiyle
kötüleşmesiyle %3 artarak 799 bin adede ulaşmasını öngörüyoruz.

Güncel durumda, takip listemizde yer alan Tofaş’ı risk-getiri dengesi
sebebiyle beğenmeye devam ediyoruz. Nisan 2021’de en fazla pazar payı
kazanan şirket Hyundai (aylık + 145 baz puan artışla %4.9) olurken
onu, Tofaş (aylık + 110 baz puan artışla %14.5) takip etmiştir. Aynı
dönemde Doğuş Otomotiv (aylık -220 baz puan düşüşle %18.6) en fazla
Pazar payı kaybeden olurken onu, Ford Otosan (aylık -143 baz puan
düşüşle %8.9) takip etmiştir. Takip listemizde yer alan Doğuş Otomotiv
ve Ford Otosan (sırasıyla aylık -220 baz puan düşüşle %18.6 ve aylık
-143 baz puan düşüşle %8.9) Pazar payı kaybederken, Tofaş (aylık +110
baz puan artışla %14.5) pazar payı kazanmıştır. Nisan 2021’de Doğuş
Otomotiv Pazar lideri konumunu sürdürürken, Tofaş ikinci sırada onu
takip etmiştir. "

******

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeler yatırım
danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti,
aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen
bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı
sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve
tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine
dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk getiri
tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer
alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize
uygun sonuçlar doğurmayabilir...

*******

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey