UİB, Aralık ayında yüzde 13 artışla yaklaşık 3 milyar dolar ihracat yaptı

  • 06.01.2021 14:19

Türkiye'nin Genel Sekreterlik bazında en fazla ihracat yapan
ikinci birliği olan Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB), Covid-19
gölgesinde geçen 2020 yılının son ayında yüzde 13 artışla yaklaşık 3
milyar dolar ihracata imza attı. Aralık ayında UİB bünyesindeki beş
birliğin tamamı ihracatınceki seneye kıyasla yüzde
15 azalarak 26,8 milyar dolar oldu.
UİB Koordinatör Başkanı Baran Çelik, "İhracatçılarımız pandemi
döneminde üstün performans sergilemeye ve ülke ekonomisine önemli
katkılar sağlamaya devam etti. Ülkemiazla ihracat yaptığı ilk 10 ülkenin sekizi AB
üyesi. Pandemi nedeniyle Avrupa'da ülke pazarlarının kapanması,
ihracatı olumsuz etkileyen temel faktör oldu. Aşı tedavisinin olumlu
sonuçlanmasıyla 2019 yılında gerçekleştirdiğimiz başarılı ihracat
rakamlarına bu yıl tekrar ulaşmayı hedefliyoruz. AB yanında Kuzey
Afrika Ülkeleri, ABD, Rusya ve Ortadoğu Ülkeleri başlıca alternatif
pazarlar olmayı sürdürecek."
Türkiye'nin Genel Sekreterlik bazında en fazla ihracat yapan
ikinci birliği olan Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB), Covid-19
gölgesinde geçen 2020 yılının son ayında bir önceki senenin aynı
dönemine göre yüzde 13 artışla yaklaşık 3 milyar dolar ihracata imza
attı. Aralık ayında UİB bünyesindeki beş birliğin tamamı ihracatını
artırmayı başardı. Bununla birlikte UİB'in 2020 yılı ihracatı
pandeminin olumsuz etkisiyle bir önceki seneye kıyasla yüzde 15
azalarak 26,8 milyar dolar oldu.
Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin "Türkiye'nin ilk 1000
İhracatçısı-2019" listesinde 88 üye firma ile yer alan UİB, tüm bu
olumsuz koşullara rağmen 2020 yılında Türkiye'nin en çok ihracat yapan
ikinci Genel Sekreterliği unvanını korudu. UİB'in pandemi döneminde
ihracatı artırmak ve rekabet gücünü korumak amacıyla düzenlediği 51
farklı eğitim ve webiiçin portal da oluşturacak.
UİB Koordinatör Başkanı Baran Çelik, "İhracatçı sektörlerimiz
pandemi nedeniyle hiç beklemediği bir sınavdan geçti. Bu süreçte
firmalarımız sorumluluk bilinciyle ihracatı artırmak için üstün
performans sergilemeye ve ülke ekonomisine önemli katkılar sağlamaya fazla yoğunlaşarak hedeflerimiz
doğrultusunda çalışmalarım ülkeler olduğunu
söyleyen Çnenin aynı dönemine
göre yüzde 10 artışla 2,5 milyar dolar ihracata imza attı. Bununla
birlikte pandemi nedeniyle OİB'in 2020 yılı ihracatı, geçen seneye
kıyasla yüzde 17 azalışla 22,6 milyar dolar oldu.
OİB, geçen yıl Covid-19 salgınının olumsuz etkilerini en aza
indirmek için faaliyearak etkili
sunumlara imza atan OİB, aralık ayında Türkiye'nin ilk 3D otomotiv
fuarı oaha iyi bir ihracat yapmayı hedefliyor.

UTİB'in aralık ayı ihracatı yüzde 5 arttı

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), aralık ayında yüzde 5
artışla 101,5 milyon dolar ihracata imza attı. UTİB'in 2020 yılı
tamamındaki ihracatı ise bir önceki sların yanı sıra genç tasarımcıların ve
yeni girişimcilerin sektöre katılmalarını teşvik ederek sürdürülebilir
üretim ve ihracat artışını hedefleyen Türkiye Ev Tekstili Tasarım
Yarışması ve Techxtile Start_Up Challenge gibi çok önemli etkinliklere
imza attı.
UTİB, bu yıl da Avrupa kıtasının en büyük tekstil üreticisi olan
Türkiye'nin, orta ve uzun vadede özellikle ABD, AB, Bağımsız Devletler
Topluluğu, Orta Doğu ve diğer ülkelerden gelecek taleplerle pandemiyi
mümkün olduğunca az hasarla atlatmasına ve bölgesinin ticarette en
güçlü aktörü olmaya devam etmesine katkı sunmayı planlıyor. Pazar
çeşitlendirmesini son derece başarılı bir şekilde gerçekleştiren UTİB,
ABD seçimlerinin de sonuçlanmasıyla etkisiyle dış ticarette canlanmayı
ve böylece ihracatını artırmayı hedefliyor.

UHKİB'den pandemiye rağmen ihracatta yüzde 8 artış

Uludağ Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin
(UHKİB) aralık ayı ihracatı yüzde 56 artışla 75 milyon dolar olurken,
2020 yılı bu pazarlara
yüzde 199'a varan oranlarda artışlar kaydederek moralleri yükseltti.
Dünyadaki yenilikleri yakından takip eden, Türkiye'nin moda,
tasarım ve marka konusunda dünyada bir çekim merkezi olması amacıyla
başta Endüstri 4.0 olmak üzere pek çok konuda yaptığı çalışmalarla da
dikkat çeken UHKİB, Techxtile Start Up Challenge etkinliği ile hali
hazırda güçlü olan sektögöre yüzde 41 artışla
19 milyon dolar ihracat gerçekleştirirken, 2020 yılının tamamında ise
bir önceki seneye kıyasla yüzde 20 artışla 189,4 milyon dolar ihracata
imza attı. Özellikle AB Ülkelerinde mart ayının başından bu yana tüm
şiddetiyle hissedilen küresel salgın,
Türkiye dahil olmak üzere tüm dünyadan gıdaya olan talebi
artırarak sektörün ihracatına olumlu yansıdı. Sektörün mal grupları
bazında Almanya olmak
üzere Hollanda, Amerika Birleşik Devletleri, Irak, Birleşik Krallık,
Yunanistan, Bulgaristan, İsrail, Fransa ve Çin bulunuyor. UMSMİB
üyesi ihracatçı firmalarının uluslararası alanda kabule göre yüzde 39 artışla 10
mkey