BASIN BÜLTENİ-“Zuchex Sourcing Week” etkinliği 16-20 Kasım 2020 tarihlerinde düzenlenecek

  • 06.11.2020 13:15
online B2B görüşmeler yapacak.
İlk kez düzenleyecekleri organizasyon hakkında açıklama yapan
Tarsus Turkey Genel Müdürü Zekeriya Aytemur, “Geçtiğimiz yıl 3,7
milyar dolar dış ticaret fazlası veren ev ve mutfak eşyaları
sektörünün en büyük fuarı Zuchex’i, son olarak 2019’da
gerçekleştirdik. Bu seneki fuarı 2021 yılına erteleyince, sektör
açısından 2 yıllık uzun bir ara oluşacaktı. Özellikle ticaretin
yeniden şekillendiği, tedarik zincirlerinin yeniden kurulduğu bu
dönemde beklemek hata olurdu. Üretici ve ihracatçı firmalarımızla
birlikte dünya pazarındaki yerimizi güçlendirerek çıkacağımız bir
süreci zaman kaybetmeden başlatmak istedik ve Zuchex Sourcing Week’i
düzenlemeye karar verdik” dedi. Etkinlik kapsamında Zuchex’in tüm
satın almacılarına davette bulundukları bilgisini veren Aytemur, yerli
üreticilerin bu bir haftalık süreçte milyonlarca dolarlık ticaret
yapacağını söyledi.
Ev ve mutfak eşyaları üreticileri, 16-20 Kasım tarihlerindeki
uluslararası online satın alma haftasında, yeni koleksiyonlarını
dijital ortamda dünya ile buluşturacak. Sektörün küresel ölçekteki en
önemli fuarlarından birisi olan Zuchex’in düzenleyicisi Tarsus Turkey
tarafından Zücder (Züccaciyeciler Derneği) işbirliğinde organize
edilecek “Zuchex Sourcing Week”de yurt içi ve yurt dışından 5 binin
üzerinde satın almacı yer alırken, aynı zamanda Zuchex fuarının
katılımcısı olan 216 firma da B2B görüşmeler için hazır bulunacak.
“Tüm dünyanın neredeyse tek tedarikçisi konumundak
Avrupa ülkeleri dahil olmak üzere, Çin’de üretim yaptıran firmaları,
farklı seçeneklere yönlendirdi. Tek kaynaktan ithalat sıkıntılı bir
süreç yarattı ve bir daha aynı duruma düşmemek için tedarikçi
çeşitlenmesine yöneldiler” diyen Tarsus Turkey Genel Müdürü Zekeriya
Aytemur, bu durumun, Türkiye gibi üretim kapasitesi yüksek ülkeler
açısından dünya ticaret pazarında yeni kapıların açılması için büyük
bir fırsat olduğunu söyledi. Diğer yanda Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da
yaşanan olumsuzlukların, Türk üretici ve ihracatçılarını artık yeni
pazarlara açılmaya da ittiğini vurgulayan Aytemur “Her iki durum da
göz önüne alındığında Zuchex Sourcing Week, yeni pazar fırsat