BASIN BÜLTENİ-Bosch, Geleceğin Araçları için Mobilite Bilişim Çözümleri iş birimini kuruyor

  • 07.08.2020 13:15

Bugünün otomobilleri, yazılımlar ve elektronik ürünler sayesinde
değişiyor. Yazılım yoğunluklu elektronik sistemler pazarının, 2030
yılına kadar her yıl yaklaşık yüzde 15 büyümesi bekleniyor. Bu
pazardaki lider pozisyonunu daha da güçlendirmeyi hedefleyen Bosch,
yeni bir bölüm olan Mobilite Bilişim Çözümleri iş birimini kuruyor.
2021 yılının başından itibaren mevcut ve yeni müşteriler, elektronik
sistemleri ve gerekli yazılımları tek bir kaynaktan, yani yaklaşık
17.000 çalışanın görev yaptığı bu bölümden alacak. Bosch Yönetim
Kurulu Üyesi ve Mobilite Çözümleri Sektöründen sorumlu Başkan Dr.
Stefan Hartung, “Şu anda bile bir araçta yaklaşık 100 milyon satırlık
yazılım kodu bulunuyor. Sadece çok geniş bir elektronik ve yazılım
uzmanlığı yelpazesine sahip olan bir şirket, mobilitenin geleceğini
şekillendirebilecek konumda olacak” dedi.
Daha fazla sofistike elektronik ürüne ve daha fazla yazılıma geçiş
giderek hız kazanırken, otomotiv mühendisliğinin karmaşıklığında
dikkate değer bir artış yaşanıyor. Bosch’un yeni iş biriminin hedefi,
etki alanları arası (cross-domain) yazılım ve elektronik çözümleri
aracılığıyla bu karmaşıklığı azaltmak olacak. Ayrıca birim, yeni araç
işlevlerinin çok daha hızlı bir şekilde aktif edilmesini hedefliyor.
Bunu başarabilmek için Bosch, sürücü destek sistemleri, otonom sürüş,
araç içi bilgi-eğlence sistemleri, güç aktarma çözümleri ve araç gövde
elektroniği alanlarından yazılım, elektrik ve elektronik
mühendislerini yeni birimde görevlendirdi. Hartung, “Bosch, bir
otomotiv elektroniği öncüsüdür. Ayrıca, uzunca bir süredir bir yazılım
şirketidir. Gelecekte de yeni iş birimimizin, araçların
dijitalleştirilmesinde daha fazla ilerleme kaydedeceği öngörülüyor”
dedi.

Yazılım, geleceğin otomobillerinde önemli rol oynayacak

On yıl önce bir otomobilde yaklaşık 10 milyon satır yazılım kodu
bulunurken, otonom araçların yazılımları 300 ila 500 milyon satır kod
içerecek. Bunu bir bağlamda ifade etmek gerekirse, bir milyon satır
yazılım kodu yaklaşık 18.000 basılı sayfaya denk geliyor. Harald
Kroeger, “Yazılımlar, gelecekte bir aracın özelliklerinin ve
sağlayacağı hissin belirlenmesinde önemli bir rol oynayacak.
Otomobillerin çok daha akıllı olmasına yardımcı olacak ve sürücülere
somut bir fayda sağlayacak” dedi.
Teknoloji ve hizmet tedarikçisi Bosch, araç yazılımlarının
öneminin farkına çabuk vardı ve yaklaşık 40 yıldır şirket içerisinde
yazılım geliştiriyor. Şirket, buna her yıl 3 milyar Euro yatırım
yapıyor. Ayrı birimlerdeki geleneksel yazılım mühendisliği giderek
sınırlarına yaklaşıyor. Bu nedenle Bosch, yeni Mobilite Bilişim
Çözümleri biriminde otomotiv yazılım mühendisliği kaynaklarını bir
araya getiriyor. Kroeger, “Yazılımların tek bir kaynaktan sağlanması,
otomobillerin daha dijital hale getirilmesine ilişkin büyük zorluğa
olan yanıtımızdır” dedi. Kroeger’a göre, gelecekte hem araç
bilgisayarlarının ve kontrol ünitelerinin dayanacağı yazılımları, hem
de park destek ve şeritte kalma destek sistemlerinden müzik yayınına
kadar araç işlevlerine yönelik yazılımları bu yeni birim geliştirecek.
Sonuç, kullanıcılara yazılım güncellemeleriyle sunulan yeni işlevlerin
çok daha hızlı bir şekilde kullanıma girmesi olacak. Bu, otomobil
üreticilerinin kendi müşterilerine entegre bir sürüş deneyimi
sunmasını sağlayacak.

Otomotiv elektroniğinde dönüşümün aktif olarak şekillendirilmesi

Bosch ek olarak, araçların E/E (elektrik/elektronik) mimarisinin
geleceğe uygun hale getirilmesini sağlamak için büyük bir çaba sarf
ediyor. Bu nedenle şirket, yeni iş birimini aynı zamanda araç
bilgisayarları, kontrol üniteleri ve sensörlerin geliştirilmesinden
sorumlu kılıyor. Bunların sorunsuz etkileşimi, gelecekte oldukça
önemli olacak. Kroeger, “Mobilite Bilişim Çözümlerinin ana görevi,
elektronik sistemlerin karmaşıklığının kontrol edilebilir hale
getirilmesi olacak. Ayrıca, sistemlerin mümkün olabildiğince güvenilir
olması sağlanacak” diye konuştu. Bu konuda Bosch, modern araçların
dijitalleştirilmesine yönelik teknik dayanak olarak özellikle güçlü
araç bilgisayarlarına odaklanıyor. Aracın her bir parçasına daha da
fazla işlevin eklenmesiyle birlikte bu bilgisayarlar, ayrı kontrol
ünitesi görevlerini birleştiriyor. Kroeger, “Bugünün premium
araçlarında 100’ün üzerinde kontrol ünitesi var. Bu sayı kompakt
araçlarda bile 30 ila 300 arasında. Böylesine güçlü bilgisayarlar, bu
rakamları önemli ölçüde azaltmamızı sağlayacak” dedi. Kokpit ve
bağlanabilirlik işlevleri, sürücü destek sistemleri, otonom sürüş ve
güç aktarım mekanizması için olmak üzere araç bilgisayarları artık ilk
kez bir alanlar arası birim tarafından geliştiriliyor. Sonuç, aracın
her noktasında tutarlı bir IT mimarisi olacak. Böylece tüm elektrikli
ve elektronik aksamlar mükemmel bir şekilde uyumlu olacak.

Pazara ve müşterilere daha yakın

Mobilite Bilişim Çözümleri iş birimi ile Bosch, müşterilerine araç
elektroniğini ve yazılımları tek bir kaynaktan sunabilecek. Kroeger,
“Araç içerisinde daha fazla dijitalleşmeye yönelik dinamik değişim,
yeni birimimizin yapısını önemli ölçüde belirleyecek. Yeni oluşumumuz
hem pazar hem de müşterilerimiz açısından yeni gereksinimleri daha iyi
karşılamamıza imkan sağlayacak” dedi.
Bu nedenle, 2021 yılının başından itibaren tüm Araç Multimedya
Sistemleribölümü ve yazılım yoğunluklu, etki alanları arası
(cross-domain) elektronik sistemler geliştiren Güç Aktarma Çözümleri,
Şasi Sistemleri Kontrolü ve Otomotiv Elektroniği bölümlerinin ilgili
birimleri yeni Mobilite Bilişim Çözümleri bölümünde bir araya gelecek.
Bu, yeni birimin 20’nin üzerinde ülkede 40’tan fazla lokasyonda
yaklaşık 17.000 çalışana sahip olacağı anlamına geliyor.

Üretim uzmanlığı bir araya getiriliyor

Bosch, bu yılın nisan ayında Mobilite Çözümleri faaliyet alanının
tüm elektronik üretim faaliyetlerini bir araya getirdiğini duyurmuştu.
Otomotiv Elektroniği bölümü, artık tüm araç alanlarında kontrol
ünitelerinin ve araç bilgisayarlarının üretimini koordine ediyor.
Böylece şirket, üretim operasyonlarında da sinerji sağlıyor. Yeni
üretim ağı, 14 ülkedeki 21 tesiste yaklaşık 24.000 çalışanı
kapsayacak.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey