BASIN BÜLTENİ-Etiya, Avrupa bölgesinde "Telco as a Service" Müşteri Çözümleri Sağlamak Amacıyla Amazon Web Services ile İş Birliği Yapıyor

  • 04.05.2020 13:16

Etiya, Avrupa bölgesinde "Telco as a Service" Müşteri Çözümleri
Sağlamak Amacıyla Amazon Web Services ile İş Birliği Yapıyor.
Türkiyenin en büyük kurumsal yazılım şirketi Etiya, ihracatı odağa
alan büyüme planı çerçevesinde yurtdışı iş birliklerine ara vermeden
devam ediyor. 2019 yılını hem yurtdışında hem de yurtiçindeki
pazarlarda planlananın ötesinde bir büyüme ile kapatan Etiya, 2020
yılında da büyümesini devam ettirmek için küresel ölçekte hizmet veren
markalarla iş birliklerini hayata geçiriyor.
Bu strateji çerçevesinde Etiya, "Telco as a Service" (TaaS)
çözümlerini sunmak için Amazon Web Services (AWS) ile iş birliğini
duyurdu. İş birliği kapsamında Etiya'nın yapay zeka tabanlı CRM, Omni
Channel Dijital Önyüz, Müşteri Hizmetleri Yönetimi, Ürün Kataloğu,
Teklif Yönetimi, Faturalandırma Yönetimlerini de içeren iş ve
operasyon destek sistemleri AWS bulut ortamında "Telco as a Service"
olarak hizmet verecek. Geçtiğimiz yıllarda da bu alanda
gerçekleştirdiği başarılı çalışmaları ile adını duyuran Etiya, yeni
global iş birliği ile de hizmet vereceği operatör sayısını artırmayı
hedefliyor.
Etiya CEO'su Aslan Doğan, "Operatörlerin geleneksel iş destek
sistemlerini dijitalleştirmesine ve %100 dijital markalar
yaratmalarına yardımcı olmada önemli bir rol oynayan Etiya, AWS ile
birlikte "Telco as a Service" çözümleri için yeni fırsatlar bulma
konusunda global pazarda konumunu güçlendiriyor. Altyapı yatırımı
şirketler için oldukça önemli bir gider kalemi, bu nedenle kaynakların
en akılcı şekilde kullanımı için tüm dünyada yeni iş modelleri
geliştiriliyor. Everything-as-a-service (XaaS) de sektörel verimliliği
artıran en önemli modellerden. Bu sayede bulut ortamını kullanan
kurumlar, altyapıya ayıracakları kaynakları ürün ve servis
geliştirmeye ayırarak yeni gelir kalemleri oluşturabiliyor. Yüksek
verimlilik nedeniyle pazardan beklenti oldukça büyük, 2025 yılına
kadar 400 milyar dolarlık bir potansiyel yaratacağı düşünülüyor. Biz
de geliştirdiğimiz ürünlerle ihracatı önceliklendiren bir yaklaşımla
küresel iş birliği fırsatlarını değerlendiriyoruz" dedi.
Ses ve SMS gibi geleneksel yapıların azalan talep ve gelir yaratma
potansiyeli nedeniyle Telekomünikasyon sektörü yeni gelir kalemleri
yaratmaya ve verimliliği artıracak tasarruf tedbirleri geliştirmeye
odaklandı. Her iki konuda da şirketlere esneklik sağlayan Telco as a
Service", operatörlerin çok kısa sürede yeni pazarları hedeflemek ve
mevcut markalarından çok farklı teklifler oluşturmak için dijital
marka olarak konumlandırabilecekleri hizmetleri sağlayabilmelerine
imkan sunuyor. Bu kapsamda, tamamen dijital ve mevcut sistemlerinden
ayrı, yapay zeka tabanlı bir iş destek sistemi sağlıyor. Bulut
teknolojilerini erken benimseyen şirketler daha fazla esneklik, daha
düşük maliyetler, gelişmiş işlevsellik avantajlarını elde ederken
müşteri odaklı yaklaşımlarıyla da rekabette öne çıkma şansını
yükseltiyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey