BASIN BÜLTENİ-Medianova: Black Friday ilgiyi 10’a katladı

  • 05.12.2019 13:15

Black Friday çılgınlığı sona erdi. Kampanya dönemi hem markaların
hem de tüketicilerin yüzünü güldürdü. Türk teknoloji şirketi
Medianova’nın data takibine göre, e-ticaret sitelerinin alışveriş
trafiği, kampanya döneminde geçen aya oranla 10 kat arttı. 10
dakikalık sürede oluşan 20 milyonluk trafik dikkat çekti!
Dünya genelinde kasım ayı, büyük bir alışveriş çılgınlığıyla
geçti. Farklı günlerde yapılan indirim ve kampanyalar, tüketicilerin
ihtiyaçlarını karşılamak için çeşitli fırsatlar yakalamalarına
yardımcı oldu. Türkiye de “Muhteşem Cuma”, “Efsane Cuma”, “Beklenen
Cuma” gibi farklı isimlerle adlandırılan Black Friday’den payına
düşeni fazlasıyla aldı. Türk teknoloji şirketi Medianova Türkiye’nin
Black Friday karnesini açıkladı. Sonuçlar dikkat çekici! E-ticaret
sitelerinin alışveriş trafiği kampanya döneminde geçen aya oranla 10
kat arttı. 10 dakikada 20 milyonluk trafik oluştu. En çok trafik
Türkiye’de gözlemlenirken, Almanya’dan da ciddi bir girişim olduğu
görüldü.

Sosyal medya etkisi

Black Friday kampanyalarında en çok trafik mobil cihazlar
üzerinden gerçekleşti. Öyle ki yüzde 70 mobil cihaz üzerinden gelen
trafiğin geri kalan kısmı bilgisayarlar üzerinden gerçekleşti.
Markaların yaptığı pazarlama çalışmaları da tüketicilerin
tercihlerinde etkileyici oldu. Dizi yönlendirmeleri, push notification
gibi anlık yönlendirmeler ve sosyal medya markaların tüketiciye
ulaşmak için kullandığı mecralar oldu.

Mutfak ürünleri ilgi gördü

Hemen her kampanya döneminde olduğu gibi yine gelenek bozulmadı ve
Black Friday’e kadınlar erkeklerden daha fazla ilgi gösterdi. Veriler
erkeklerin kadınların 10’da 1’i kadar trafik yarattığını söylüyor. En
çok tercih edilen ürünler arasında da ev eşyası, özellikle mutfak
ürünleri dikkat çekti. Onu sırasıyla elektronik eşya kategorisinde
cep telefonu, giyim kategorisinde de kış sezonu ürünleri ve ayakkabı
takip etti.

1 saniyelik gecikme satışları olumsuz etkiliyor

İnternet sitelerinin çok hızlı yüklenmesi ve kullanıcılar
tarafından aynı hızla görüntülenmesi çok kritik. Burada devreye CDN (
web sitesinin daha hızlı açılmasını sağlamaya yarayan, içerik dağıtım
sunucularından oluşan network) giriyor. Türkiye’nin en hızlı CDN
platformu Medianova’nın CEO’su Serkan Sevim buna vurgu yaparak şunları
söylüyor: “E-ticarette sitelerin yüklenme hızı satışlar açısından çok
büyük önem taşıyor. Araştırmalara göre, ziyaretçilerin yüzde 46’sı,
yavaş çalışan bir internet sitesini tekrar ziyaret etmeyeceğini
söylüyor. Site performansında meydana gelen 1 saniyelik gecikme,
satışa dönme oranını yüzde 7, sayfa görüntülenme oranını yüzde 11,
müşteri memnuniyetini ise yüzde 16 düşürüyor. Ayrıca mobilden
alışveriş yapan müşterilerin yüzde 53’ü, 3 saniyeden fazla süren
yüklemelerde alışverişi yarıda bırakıyor. Tüm bunlar, yüksek
performansa sahip CDN kullanımının e-ticaret markaları için neden
kritik önemde olduğunu açıkça gösteriyor.”

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey