BASIN BÜLTENİ-Dünyaca ünlü 200 sosyal medya içerik üreticisi paylaşımlarıyla İstanbul’u konuşturacak

  • 13.12.2018 13:15

Türkiye’de bu yıl ikincisi düzenlenecek INFLOW Global Summit’18
kapsamında 30’dan fazla ülkeden 100’e yakın yabancı influencer
İstanbul’a geliyor. Türkiye’de yaklaşık 35 milyon TL’lik bir ekonomi
yaratan Influencer Pazarlaması’nın gelişmesine katkıda bulunan zirve,
diğer yandan turizmin canlandırılmasına da destek olacak.
Influencer’lar tarafından yapılacak sosyal medya paylaşımları
aracılığıyla tüm dünyada 500 milyon kişiye erişmesi beklenen INFLOW
Global Summit’18’in Türkiye ve İstanbul’un turizm ve tanıtım
çalışmalarına %10 katkıda bulunması öngörülüyor.
INFLOW Global Summit’18,iş dünyasıyla influencer’ları bir araya
getiren ve B2I toplantıları (birebir yapılacak marka ve influencer
görüşmeleri), sektörün önde gelen isimlerinin katıldığı panel ve
keynote’lar ve deneyim odaklı aktivitelere ev sahipliği yapıyor.
Zirve, 30’dan fazla ülkeden gelen 100’e yakın yabancı ve 100’den fazla
Türk influencer, konuşmacı olarak farklı ülkelerden etkinliğe
katılacak sektör profesyonelleriyle birlikte toplamda 200’den fazla
influencer’ı İstanbul’da ağırlayacak.
Influencer Pazarlaması’nın yarattığı ekonominin dünyada 1 milyar
doları geçtiğini,Türkiye’de ise 35 milyon TL’lik bir pazara ulaştığını
belirten INFLOW Summits Kurucu Ortağı Emre Gelen, pazarın gelişiminde
INFLOW’un gerçekleştirdiği etkinliklerin önemli bir rol oynadığını
kaydetti. Bugün Türkiye’de Influencer Pazarlaması’na yatırım yapan
marka sayısının 1.000’i aştığını ifade eden Gelen, sözlerine şöyle
devam etti:“Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de Influencer Pazarlaması
alanı hızla büyüyor. Alanında etkin olan bir influencer’ın aylık
geliri günümüzde 20 bin TL’yi aşmış durumda. Dolayısıyla bugün gençler
arasında en çok özenilen mesleklerin başında influencer olmak geliyor.
Gerçekleştirdiğimiz etkinliklerle hem bu alandaki çalışmaları doğru
şekilde yönlendirmeyi hem de yeni işbirlikleri yaratılması için
platform sağlayarak sektörün büyümesine katkıda bulunmayı planlıyoruz.”
INFLOW Summits olarak iki yıl içerisinde Türkiye’de ve dünyada 5
farklı destinasyonda, 10 önemli etkinlik gerçekleştirdiklerini
belirten Gelen, “INFLOW etkinliklerinde bugüne kadar 533’ü influencer
olmak üzere 2 bini aşkın katılımcı yer aldı. Hayata geçirdiğimiz
etkinliklere aralarında Türk Hava Yolları, Four Seasons, Qatar Airways
gibi dünya markalarının yer aldığı 74 marka katıldı. Toplamda 541
milyon kişiye erişmiş olduk. INFLOW Global Summit’18 ile milyonlarca
kişi tarafından takip edilen ve dünyanın birçok farklı bölgesinden
gelen 100’e yakın yabancı influencer’ın yerli influencer’lar ve sektör
profesyonelleriyle buluşmasını sağlayarak, dünyada 500 milyon kişiye
erişmeyi hedefliyoruz” dedi.

Etkinlik İstanbul ve ülke bilinirliğini %10 artıracak

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın
destekleriyle gerçekleşecek INFLOW Global Summit ’18, dünyanın dört
bir yanından gelen influencer’lara İstanbul’u bilinmeyen yönleri ve
gözden kaçırılan bölgeleriyle tanıtarak benzersiz bir İstanbul
deneyimi yaşatmayı ve ülke turizmini canlandırmayı amaçlıyor. INFLOW
Global Summit’18 devamında, 19 Aralık 2018 tarihinde, farklı kitlelere
hitap eden 25 yabancı influencer için özel bir İstanbul turu
düzenlenecek.
Dünyanın 30 ülkesinden 100 yabancı influencer’ın zirveye
katılacağını, bunlardan 25’ine ise çok özel bir İstanbul deneyimi
yaşatacaklarını belirten INFLOW Summits Kurucu Ortağı Afşın Avcı,
zirve ile ülkenin tanıtım çalışmalarına %10’luk bir katkı sağlamayı
planladıklarını ifade etti. Avcı, “Özellikle İstanbul’un tanıtımını
amaçladığımız INFLOW Global Summit’18’e milyonlarca takipçisi bulunan
yüzlerce influencer’ın katılım göstermesini son derece önemli
buluyoruz. Etkinlikle tüm dünyada İstanbul’un bilinirliğini
artıracağız. Geçtiğimiz yıllarda Twitter’da etkinlik hashtag’imizle
‘trendtopic’ olmuştuk. Bu yıl da aynı başarıyı hedefliyor, İstanbul’u
sosyal medyanın gündemine taşımayı amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.
Avcı, sözlerine şöyle devam etti: “İstanbul deneyimi kapsamında
deneyime kalan influencer’lar için benzersiz aktiviteler
düzenleyeceğiz. Influencer’lar bu noktada bir turist olmanın ötesine
geçerek şehri adeta bir İstanbullu gibi deneyimlemeye başlayacaklar.
Dünyada İstanbul’a ait seyahat klişelerinin dışına çıkarak yerel
insanın gözünden buradaki hayatı tanıyacaklar. İki yıl kadar önce
benzer bir deneyimi Antalya’da 69 influencer ile yapmış, 55 bini aşkın
paylaşım ile dünyada yaklaşık 300 milyon kişiye ulaşmıştık. Bu
paylaşımlar bir anda Antalya’ya yönelik rezervasyonları artırmaya
başladı. Şimdi benzer bir etkiyi İstanbul için yaratacağız.”

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey