ANALİZ-Şirket Haberleri(Deniz Yatırım)

  • 10.11.2017 10:20

Deniz Yatırım ( http://www.denizyatirim.com.tr ) Tarafından
Hazırlanan Şirket Haberleri Analizi:
"Doğuş Otomotiv’in karlılığındaki artış pozitif sürpriz yaptı
Yıllık bazda araç satışları üçüncü çeyrekte %14 gerilemesine
rağmen euro’nun TL karşısındaki değer kazanımı sayesinde cirosu %26
artış ile 3.29 mlr TL’ye yükselen Doğuş Otomotiv’in yılın ilk altı
ayında %3.8 seviyesinde kalan FAVÖK marjı 3Ç17’de sürpriz bir şekilde
%5.0 seviyesinde gerçekleşti (3Ç16’da %3.2). Bu performansta hafif
ticari araç ve satış sonrası gelirlerinin daha yüksek gelmesinin
etkili olduğunu düşünüyoruz. Sonuç olarak yıllık bazda %95 artarak 164
mln TL’ye ulaşan FAVÖK, bizim beklentimiz olan 128 mln TL’den ve
piyasa tahmini olan 106 mln TL’den oldukçta yüksek gelmiş oldu. Net
kar ise bu gelişmeler sayesinde geçtiğimiz yıla göre %147 sıçrayarak
73 mln’a ulaştı ve bizim ve piyasa tahminleri olan 37 mln TL ve 29 mln
TL’yi aşmış oldu. Sonuçların son bir yılda zayıf karlılığı ve araç
satışlarındaki gerileme nedeniyle baskı altında kalan hisse üzerinde
olumlu etki yapmasını bekliyoruz. (Kaynak: KAP, Deniz Yatırım
Araştırma)

Gübre Fabrikaları’nın net zararı öngörülenden büyük geldi

Şirket’in 3Ç17 cirosu Razi’nin satış gelirlerindeki yıllık %66
düşüşe bağlı olarak %11 gerileyerek 482 mln TL’ye düştü. FAVÖK ise
geçtiğimiz yıla göre %22 artış ile 21 mln TL’ye çıkarken, piyasa
beklentisi olan 15 mln TL’ye göre iyi geldi. Ancak net zararı 15 mln
TL’ye düşen Gübre Fabrikaları’nın 3Ç17 sonucu 1 mln TL net zarar
beklentisi olan piyasaya göre zayıf gerçekleşmiş oldu. Sonuçlar hisse
üzerinde kısa süreli ve sınırlı bir olumsuz etki yaratabilir. Yine de
Ekim ayında amonyak fiyatlarındaki toparlama trendinin devam etmesi
durumunda, Razi’nin 4Ç17’de daha iyi operasyonel performans
gösterebileceğini bunun da Gübre Fabrikaları’nın sonuçlarına ilerleyen
dönemlerde olumlu yansıyabileceğini düşünüyoruz. Bu nedenle olası bir
satış baskısının sınırlı kalacağını öngörüyoruz. (Kaynak: KAP, Deniz
Yatırım Araştırma)

Çelebi’nin 3Ç17 sonuçları tahminlerin dışına çıkmadı

Havacılık sektöründeki genel olarak iyileşmeye bağlı olarak
Çelebi’nin cirosu geçtiğimiz yılın aynı döneminde %45 artarak 282 mln
TL’ye, FAVÖK’ü ise %105 büyüyerek 87 mln TL’ye yükseldi. Operasyonel
performansın iyileşmesine bağlı olarak net kar %148 artış ile 54 mln
TL’ye ulaştı. Şirket’in sonuçları piyasa tahminleri ile uyumlu
geldiğinden, hisse üzerinde bir etki yapmasını beklemiyoruz. (Kaynak:
KAP, Deniz Yatırım Araştırma) Odaş Enerji’nin operasyonel performansı
yıllık ve çeyreksel bazda çok değişiklik göstermedi

Odaş’ın 3Ç17 cirosu çeyreksel bazda %6 gerilerken, yıllık bazda %2
artış ile 134 mln TL olarak gerçekleşti.

FAVÖK ise 10 mln TL oldu (önceki çeyrek 11 mln TL, geçtiğimiz yıl
14 mln TL). Operasyonel sonuçları çok değişkenlik göstermezken,
2Ç17’de 8 mln TL net kar elde eden Odaş’ın 3Ç17’de 13 mln TL net zarar
elde etmesinin sebebi kur farkı zararı oldu. Sonuçların hisse üzerinde
bir miktar olumsuz etki yapabileceğini, ancak Şirket’in uzun vadeli
hikayesinin devam ediyor olmasından dolayı, bu olası baskının sınırlı
kalacağını düşünüyoruz. (Kaynak: KAP, Deniz Yatırım Araştırma)

Turcas’in net karı ciddi artış gösterdi

Turcas’ın net karı 3Ç17’de 44 mln TL olarak gerçekleşti. Bir
önceki çeyrekteki 18 mln TL’lik net zarara ve 3Ç16’daki 3 mln TL’lik
kara göre 3Ç17 net karının artışında Shell&Turcas ve RWE&Turcas’ın
artan karlılıklarına bağlı olarak 60 mln TL’lik özkaynak yöntemiyle
değerlenen kar payı (3Ç16’da 15 mln TL) ve Shell ile Turcas arasında
yapılan Ortak Girişim Sözleşmesi’nden kaynaklanan 24 mln TL’lik
gelirin etkisi bulunmaktadır. 4Ç17’de Şirket Shell ile aralarındaki
anlaşmadan kaynaklanan yıllık yönetim gelirini almayı planlamakta ve
bunun sene sonu net karına olumlu yansımasını beklemektedir.
Sonuçların hisse üzerinde olumlu etki yapmasını öngörüyoruz. (Kaynak:
KAP, Deniz Yatırım Araştırma)

Tuborg’un Anadolu Efes’e karşı momentumunu kaybetttiği bir çeyrek
oldu

Tuborg 3Ç17’de 96 milyon TL net kar açıklarken bu rakam
geçtiğimiz yıla göre %7’lik bir artışa işaret etti. Satış rakamı 337
milyon TL olurken yıllık bazda %17 büyüdü. Bu noktada baktığuımızda
uzun bir süre sonra ilk defa Tuborg’un satış büyümesinin Anadolu
Efes’in (%15 civarı) yurt iiçi satış büyümesi hızına doğru bir düşüş
sergilediğini görüyoruz. Anadolu Efes’in açıklanan sonuçlarında
Türkiye’de Tuborg’a karşı olan pazar payı kaybının çeyrek sonuna doğru
durmuş olduğunu görmüştük. Bu açıdan Tuborg’un satış büyümesi rakamınu
da şaşırtıcı bir durum görmüyoruz. Satış büyüme hızındaki göreceli
yavaşlamaya ek olarak şirketin Anadolu Efes’in aksine brüt marjında da
yıllık bazda gerileme gördük. Bu noktayı olumsuz görüyoruz. Bu durumun
aşağıya doğru da devam ettiği görülüyor. FAVÖK rakamı 131 milyon TL
olurken yıllık büyüme hızı satış büyümesinin gerisinde kalarak %5
olarak gerçekleşti. FAVÖK marjı da yıllık bazda 4.5 puan gerileyerek
%39 oldu. Genel itibariyle karlılıkta düşen momentum nedeniyle 3Ç17
sonuçlarını hisse için olumsuz olarak değerlendiriyoruz.

Banvit’in güçlü operasyonel performansı devam ediyor

Banvit 3Ç17’de 112 milyon TL net kar elde etti. Bu rakam 3Ç16’daki
16 milyon T