YENİLEME-HİSSE DEĞERLENDİRMESİ-Şeker Yatırım, Turkcell hedef fiyatını 12,70 TL'den 13,95 TL'ye yükseltti

  • 28.04.2017 14:52

Şeker Yatırım, Turkcell hedef fiyatını 12,70 TL'den 13,95 TL'ye
yükseltti.
Şeker Yatırım'ın ( http://www.sekeryatirim.com.tr ) konu ile
ilgili raporunda, Turkcell için 'AL' tavsiyesini koruduklarını
belirtti.
Raporda şu değerlendirme yapıldı:
"Satışlar ve operasyonel karlılıkta kuvvetli büyüme devam ediyor
Turkcell, 1Ç17’de piyasa ortalama beklentisi olan TL471mn’a paralel
olarak TL459mn tutarında net kar açıklamıştır. Açıklanan net kar, büyük
ölçüde finansal giderlerde artan kur farkları ve faiz giderleri nedeniyle
yükseliş gerçekleşmesi, ve 4.5G yatırımları ile amortisman giderlerinin
artması nedenleri ile, beklentiler dahilinde, yıllık %18.6 oranında azalış
göstermiştir. Turkcell, 1Ç17’de de oldukça kuvvetli bir operasyonel
performans gerçekleştirmiştir. Grup, bu dönemde piyasa ortalama beklentisi
olan TL3,864mn’un (Şeker Yatırım T.: TL3,899mn) hafif üzerinde, önceki yılın
aynı dönemine göre %25.6 artış ile TL4,053mn satış geliri elde etmiştir.
FAVÖK’ü ise, yıllık %40.4 oranında yükselişle, piyasa ortalama beklentisi olan
TL1,283mn’un (Şeker Yatırım T.: TL1,282mn) üzerinde, hesaplamalarımıza
göre TL1,393mn olarak gerçekleşmiş, ve FAVÖK marjında hesaplamalarımıza
göre yıllık 3.6 y.p. artış göstermiştir. Açıklanan sonuçların Turkcell payları
performansını olumlu etkilemesini beklemekteyiz.

1Ç17 satış gelirlerinde oldukça kuvvetli, %26 oranında büyüme –

Turkcell’in 1Ç17 satış gelirlerindeki büyüme, büyük ölçüde Grup’un Türkiye
operasyonlarındaki data ve dijital hizmet gelirlerindeki artıştan
kaynaklanmıştır. Bu dönemde, Turkcell’in satış gelirlerinin %88’ini oluşturan
Turkcell Türkiye’nin satış gelirleri, data ve dijital hizmetler gelirlerindeki
yıllık %94.2 artış ile, %21.7 artarak TL3,563mn’a ulaşmıştır. Grup aboneleri
içerisindeki akıllı telefon penetrasyonunun %68’e ulaşmasının (4.5G uyumlu:
%57) ve artan data kullanımının etkisiyle, data ve dijital hizmetler gelirleri,
1Ç17’de Turkcell Türkiye’nin toplam gelirlerinin %67’sini oluşturmuştur.
Turkcell’in faturalı abone bazı, 1Ç17’de net 298bin artış göstermiş, toplam
abone sayısındaki net artış 351bin olarak gerçekleşmiştir. Abone başı elde
edilen ortalama aylık gelirler (M2M hariç), yıllık %17.3 artarak TL30.5’e
ulaşmıştır. Toplam satış gelirlerinin %6’sını oluşturan yurt dışı satış gelirleri
lifecell ve BeST’in satış gelirlerindeki büyümeye bağlı olarak yıllık %24.3 artış
göstermiştir. Grup’un diğer gelirleri, tüketici finansmanı faaliyeti gösteren
iştirakinin etkisiyle, 1Ç17’de %139.5 oranında artarak TL242mn’a ulaşmıştır.
FAVÖK’te yeni bir rekor %40 büyüme - Turkcell’in 1Ç17 FAVÖK’ü yıllık
%40.4 oranında büyüyerek hesaplamalarımıza göre TRY1,393mn’a ulaşmıştır.
FAVÖK marjı, artan satış gelirleri, değer odaklı abone yaklaşımı, abone başına
elde edilen aylık gelirler kompozisyonu ile görece olarak azalan satış giderleri
ve genel yönetim ve pazarlama giderleri nedenleriyle, önceki yılın aynı
dönemine kıyasla hesaplamalarımıza göre 3.6 y.p. artarak %34.4’e ulaşmıştır.
Hedef fiyatımızı TL13.95’e yükselterek, “AL” tavsiyemizi yinelemekteyiz
– Turkcell, 1Ç17’de de oldukça kuvvetli bir operasyonel performans
sergilemiştir. Grup’un 1Ç17 sonuçları, halihazırda 2017 yılı için hedeflerinin
üst sınırlarına yakın gerçekleşmeler paylaşabileceğine işaret etmektedir.
Sonuçların açıklanmasından sonra Turkcell, 2017 yılı hedef ve tahminlerinde
herhangi bir değişiklik paylaşmamıştır. 1Ç17 bu sonuçlarına ve yılın geri kalanı
için öngörülerimize bağlı olarak, önceden görece olarak muhafazakar olan
FAVÖK tahminimizi %4 kadar artış ile TL 5.5mlyr olarak revize etmekteyiz.
Böylelikle 2017 yılı için Grup FAVÖK marjı tahminimiz %33.5’a ulaşmıştır.
Turkcell için yurt dışı benzerlerine göre değerlememizi de güncelleyerek, pay
başına TL13.95 hedef fiyat belirlemekteyiz. Turkcell payları hâlihazırda
tahminlerimize göre 2017T FD/FAVÖK 5.8x, yurt dışı eşlenikleri ise 6.4x
çarpan ile işlem görmektedirler.
Turkcell, TL 1,791mn tutarındaki brüt nakit kar payı dağıtımı teklifini 25
Mayıs 2017’de yapılacak olan Genel Kurul’unun teklifine sunmaya karar
vermiştir – Grup’un kar dağıtım politikasına uygun olarak bu tutar, 2015 ve
2016 yılı net dağıtılabilir karlarının %50’sine karşılık gelmektedir. Turkcell
Yönetim Kurulu, ayrıca, bu tutarın 15 Haziran, 15 Eylül ve 15 Aralık tarihleri
itibariyle üç eşit taksit halinde dağıtılmasının teklif edilmesine de karar
vermiştir. Genel Kurul’un teklifine sunulması planlanan kar payı tutarı,
toplam %6.4 oranında brüt nakit kay payı verimine işaret etmektedir.

1Ç17 satış gelirleri ve FAVÖK’ünde oldukça kuvvetli büyüme –
Turkcell’in konsolide satış gelirleri 1Ç17’de önceki yılın aynı
dönemine göre %25.6 oranında artış göstererek TL 4,053mn olarak
gerçekleşmiştir. Bu artış, büyük ölçüde, Grup satış gelirlerinin
1Ç17’de %88’ini oluşturan Turkcell Türkiye’nin satış gelirlerindeki
yıllık %21.7 büyüme sonucunda gerçekleşmiştir. Grup’un konsolide
FAVÖK’ü yıllık %40.4 oranında artış göstererek hesaplamalarımıza göre
TL 1,393mn’a ulaşmıştır FAVÖK marjı yıllık bazda 3.6 y.p. artış
göstermiştir. Turkcell’in 1Ç17 FAVÖK’ünün büyük bir çoğunluğu (%91’i)
yine Türkiye operasyonlarından elde edilmiştir.
. Data ve dijital hizmetler gelirlerinde hızlı büyüme - Turkcell
Türkiye’nin satış gelirleri, yıllık bazda %21.7 oranında büyüyerek
1Ç17’de TL 3,563mn’a ulaşmıştır. Turkcell Türkiye’nin gelirlerindeki
büyüme, büyük ölçüde data ve dijital hizmet gelirlerindeki yıllık
%94.2 oranındaki büyümeye bağlı olarak gerçekleşmiştir. Turkcell
aboneleri akıllı telefon penetrasyonunun %68’a ulaşmış olması ve
%57’ye ulaşan 4.5G uyumlu akıllı cihaz kullanımı penetrasyonu ile
desteklenen bu büyüme ile, data ve dijital hizmet gelirleri 1Ç17’de TL
2,386mn’a ulaşmış ve Turkcell Türkiye’nin satış gelirlerinin
%67.0’sini oluşturmuştur (4Ç16: %62.2, 1Ç16: %42.0). Mobil data
gelirleri yıllık %88.5 oranında büyüyerek TL 1,438mn’a ulaşmış,
dijital hizmetler gelirleri de, Turkcell TV+ kullanımının artması,
Dergilik, fizy ve kişisel bulut lifebox ve benzeri mobil hizmetlerinin
artan kullanımı ile yıllık %179.7, bir önceki döneme göre ise %17.5
yükselişle TL631mn olarak gerçekleşmiştir. Sabit data gelirleri de
yıllık %32.0 ve bir önceki çeyreğe göre %9.7 oranında büyüyerek TL
317mn’a ulaşmıştır. . Abone sayısında kuvvetli artış devam etmiştir -
Turkcell Türkiye’nin faturalı hat abone sayısı 1Ç17’de çeyreksel
olarak 298bin artarak 17.7mn’a ulaşmıştır. Faturalı hat abonelerinin
toplam abone sayısı içindeki payı, bu dönemde %53.0’e ulaşmıştır
(4Ç16: 52.6%, 1Ç16: 50.2%). Faturasız hat abone sayısı da, 1Ç17’de
53bin kadar artmış ve böylelikle Turkcell Türkiye’nin toplam abone
sayısı çeyreksel olarak net 351bin artarak 33.4mn’a ulaşmıştır. Fiber
ve ADSL aboneliklerindeki artış, 1Ç17’de de devam etmiştir (çeyreksel:
103bin). IPTV abonelikleri de çeyreksel olarak 42bin artış göstererek
toplam 402bin’e ulaşmıştır.
. Abone başına elde edilen aylık gelirler bu dönemde rekor düzeyde
artmaya devam etmiştir - Abone bazındaki faturalı hat aboneliğine
yönelik değişim, Turkcell’in değer odaklı abone yapısı ve yukarı yönlü
satış stratejisi, 4.5G ağı üzerinden artan data ve dijital hizmetler
kullanımı ve artan üçlü (ses, data ve dijital hizmetler) paketlerin
oranı(1Ç17: %42) ile Turkcell Türkiye’nin mobil abone başına elde
edilen aylık ortalama gelirleri 1Ç17’de yıllık %17.3 artarak TL 30.5’a
ulaşmıştır. Turkcell Türkiye’nin faturalı hat aboneleri başı elde
ettiği aylık gelirler (M2M hariç), bu dönemde %12.7 oranında artarak
TL 47.0’ye yükselmiştir. Ön ödemeli hatlardan elde edilen aylık abone
başı gelirler ise yıllık bazda %15.3 artış göstererek 1Ç17’de TL
14.3’e ulaşmıştır. Turkcell Türkiye’nin sabit hat bireysel abone başı
aylık gelirleri de çoklu paketler penetrasyonun artması desteği ile
(%39, çeyreksel 3 y.p. artış) yıllık %5.6 artarak TL 53.1’e ulaşmıştır.
. Turkcell Türkiye’nin FAVÖK marjı 4.3 y.p. artış göstermiştir –
Türkiye operasyonlarından elde edilen FAVÖK’ü 1Ç17’de belirgin, %38.5
oranında artış göstererek TL 1,269mn’a ulaşmıştır. FAVÖK marjı ise,
satış gelirlerindeki artış, değer odaklı abone edinimi ve abone başına
elde edilen gelirlerin kompozisyonu, görece olarak daha düşük abone
frekans kullanım giderlerinin etkileri ve genel yönetim ve pazarlama
giderlerindeki görece azalış etkisiyle, 4.3 y.p. artarak %35.6 olarak
gerçekleşmiştir.
Yurt dışı satış gelirlerinde de yıllık %26.0 oranında kuvvetli
büyüme gerçekleşmiştir – Turkcell’in yurt dışı satış gelirleri,
1Ç17’de toplam satış gelirlerinin %6’sını oluşturmuştur. Grup’un yurt
dışı satış gelirleri, bu dönemde yıllık %26.0 oranında artış
göstermiştir. Bu dönemde hem Ukrayna’da faaliyet gösteren lifecell’in
hem de Belarus’ta faaliyet gösteren BeST’in satış gelirleri, büyük
ölçüde TL’nin bu ülke para birimleri karşısında görece olarak değer
kaybı nedeniyle, sırasıyla yıllık %24.3 ve %40.2 oranlarında artış
göstermiştir. Yine de, 3G+ ağı üzerinden artan data kullanımı ve
akıllı telefon tarifeleri penetrasyonu ile lifecell’in son 3 aylık
aktif abonelerinin aylık gelirleri, önceki yılın aynı dönemine göre
yerel para birimi bazında %19.9 artış göstermiştir. Bu dönemde
lifecell, aboneleri içerisindeki %60 (çeyreksel 3 y.p. artış)
oranındaki akıllı telefon sahipliği ile bu alandaki pazar liderliğini
korumuş, ancak son 3 ay aktif toplam abone sayısı yıllık %14.4
oranında azalmaya devam ederek 8.9mn’a gerilemiştir. Buna rağmen,
abone başına elde edilen gelirlerde kaydedilen artış ile lifecell’in
satış gelirleri önceki yılın aynı dönemine göre yerel para birimi
bazında %4.2 artarak UAH 1,180mn olarak gerçekleşmiştir. lifecell’in
FAVÖK marjı, kule satışları sonrasında faaliyet kiralama
giderlerindeki artış nedeniyle 4.3 y.p. azalarak 1Ç17’de yılında %27.1
olarak gerçekleşmiştir. BeST’in satış gelirleri de, büyük ölçüde artan
ses gelirleri ile yerel para birimi cinsinden %3.9 oranında
yükselmiştir. BeST’in FAVÖK marjı, Grup’un bu dönemde kaydedilen stok
değer düşüklüğü karşılıklarının bir seferlik olumsuz etkisiyle yıllık
6.9 y.p. azalarak %-5.2 olarak gerçekleşmiştir. Kuzey Kıbrıs
Turkcell’in satış gelirleri ise bu dönemde %11.7 oranında artarak TL
36.2mn olarak gerçekleşmiş ve böylelikle Turkcell’in uluslararası
faaliyetlerinden elde ettiği toplam gelirler TL bazında %26.0 oranında
artmıştır. Uluslararası faaliyetlerden elde edilen FAVÖK ise, yıllık
%12.7 oranında artarak 1Ç17’de TL60mn’a ulaşmış, FAVÖK marjı ise
yıllık 2.9 y.p. azalarak %24.3 seviyesinde gerçekleşmiştir.
Tüketici finansmanı iş kolu büyümeye devam etmektedir -
Turkcell’in diğer iştiraklerinden elde ettiği gelirler 1Ç17’de Grup
gelirlerinin %6’sını oluşturmuş, ve Mart 2016’da hizmet vermeye
başlayan Tüketici Finansman Şirketi Financell’in satış gelirlerindeki
yükseliş ile yıllık %139.5 artarak TL 242mn’a ulaşmıştır. Financell
önümüzdeki dönemlerde de sermaye piyasası enstrümanlarını kullanarak
kaynak yaratmaya ve Grup’un akıllı cihaz penetrasyonunun artışını
hızlandırmaya ve bilanço etkinliğini desteklemeye devam etmek
amacındadır.
Turkcell’in net karı 1Ç17’de yıllık bazda %19 azalarak TL 459mn
olarak gerçekleşmiştir. Grup’un net karındaki bu azalış, büyük ölçüde
bu dönemde artış göstermiş olan finansman giderlerine bağlıdır.
Turkcell 1Ç17’de TL’nin US$ ve Eurokarşısındaki değer kaybı ve artan
faiz giderleri nedeniyle TL 392mn tutarında net finansal giderler
kaydetmiştir (1Ç16: TL68mn). Bu dönemde ayrıca, 4.5G yatırımlar ile
ayrılanamortisman giderleri de yıllık %39.7 oranında artış göstererek
TL622mn’a ulaşmıştır. Böylelikle Grup’un net karı yıllık bazda %18.6
azalarak 1Ç17’de TL459mn olarak gerçekleşmiştir.
Net borç/FAVÖK oranı 0.9x’a yükselmiştir - Turkcell’in net borcu,
1Ç17 sonunda, tüketici finansmanı alanında faaliyet gösteren
iştirakinin borçlarının görece olarak artması ve USD ve EUR bazlı borç
yapısının TL’nin bu para birimleri karşısındaki değer kaybı nedeniyle,
TL 4.3mlyr’a yükselmiştir (4Ç16 sonu: TL 3.8mlyr). Grup’un net borç
/FAVÖK oranı böylece 0.9x’a yükselmiştir (4Ç16 sonu. 0.8x).
Grup için yeni hedef fiyatımızı hisse başına TL13.95 olarak
belirlemekte ve tavsiyemizi “AL” olarak yinelemekteyiz. Turkcell,
1Ç17’de de etkileyici operasyonel sonuçlar açıklamıştır: bu dönemde de
faturalı hat abone sayısındaki net artış 0.3mn olarak kuvvetli
gerçekleşmiş, etkili abone muhafaza etkinlikleri ile abone kayıp oranı
gerilemeye devam ederek %5.0 olarak gerçekleşmiştir. Mobil abone
başına elde edilen gelirler (M2M hariç tutulduğunda) yıllık %17 artış
göstererek TL30.5’a ulaşmıştır. Grup’un satış gelirleri yıllık %26
artış göstermiş, FAVÖK’ü ise yıllık %40 oranında artmıştır.
Turkcell’in 1Ç17 sonuçları, mevcut şartlarda, Grup’un yılsonu
hedeflerinin üst sınırına yakın gerçekleşmeler açıklayabileceğine
işaret etmektedir. Turkcell, 2017 yılında satış gelirlerinin %13-%15
aralığında büyüyebileceğini öngörmekte ve %32-%34 aralığında bir FAVÖK
marjı elde edebilmeyi hedeflemektedir. Yatırım harcamalarının ise
satışlarının %20’si civarında gerçekleşebileceği öngörülmektedir.
Grup, 1Ç17 sonuçlarının açıklanmasının ardından, yılın tamamı için
öngörülerinde herhangi bir değişiklik yapmamıştır. 1Ç17 sonuçlarının
operasyonel olarak beklentilerimizin üzerinde gerçekleşmesiyle ve
abone yapısında süregelen faturalı hatlara dönüşümün etkisi, mobil
abone başına elde edilen gelirlerdeki kuvvetli artışın önümüzdeki
yakın dönemde de devamı, düzenleyici kuruluşun Turkcell’e uygulanan
ses ve SMS hizmetlerindeki minimum fiyat kuralını Ağustos 2016’da
kaldırmış olmasının etkisinin yakın dönemde devamı, data kullanımının
artıyor olması ile yukarı yönlü satış potansiyelinin rekabeti
dengeleyebilecek olması ve faaliyet giderlerinde sağlanan gerilemenin
yılın devamında da büyük ölçüde gözlemlenebilecek olması nedenleri ile
Grup için FAVÖK tahminimizi yaklaşık olarak %4 kadar yukarı yönde
revize ederek TL 5.5mlyr olarak belirledik. Böylelikle, önceden
muhafazakar olarak Grup hedeflerinin alt sınırına yakın olan 2017 yılı
FAVÖK marjı tahminimiz %33.5’a yükselmiştir. Ayrıca, Turkcell’in yurt
dışı benzerlerine görece olarak değerlemesini de güncelleyerek pay
başına TL 13.95 hedef fiyata ulaşmaktayız. Grup payları üzerindeki
“AL” tavsiyemizi sürdürmekteyiz. Turkcell payları hâlihazırda
tahminlerimize göre 5.8x 2017T FD/FAVÖK çarpanıyla işlem görmektedir.
Yurt dışı benzerleri ise 6.4x 2017T FD/FAVÖK çarpanıyla işlem
görmektedirler.
Turkcell, TL 1,791mn tutarındaki brüt nakit kar payı dağıtımı
teklifini 25 Mayıs 2017’de yapılacak olan Genel Kurul’unun teklifine
sunmaya karar vermiştir – Bu tutar, Grup’un kar dağıtım politikasına
uygun olarak, 2015 ve 2016 yılı net dağıtılabilir karlarının %50’sine
karşılık gelmektedir. Turkcell Yönetim Kurulu, ayrıca, bu tutarın 15
Haziran, 15 Eylül ve 15 Aralık tarihleri itibariyle üç eşit taksit
halinde dağıtılmasının teklif edilmesine de karar vermiştir. Genel
Kurul’un teklifine sunulması planlanan kar payı tutarı ve dağıtımı,
halihazırda toplam %6.4 oranında brüt nakit kay payı verimine işaret
etmektedir."

******

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeler yatırım
danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti,
aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen
bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı
sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve
tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine
dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk getiri
tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer
alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize
uygun sonuçlar doğurmayabilir.

*******

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey