BASIN BÜLTENİ-China Homelife Turkey Fuarı, Sinerji Fuarcılık tarafından 2-4 Haziran tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek

  • 11.05.2016 13:15


Bu yıl 3. kez kapılarını açacak olan China Homelife Turkey Fuarı,
Sinerji Fuarcılık tarafından 2-4 Haziran tarihlerinde İstanbul Fuar
Merkezi’nde düzenlenecek. Fuar kapsamında 2000 yıllık İpek Yolu’nun
Türkiye üzerindeki önemli duraklarından olan 9 ilde ticaret odası
yetkilileri ve sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla gerçekleşen
basın toplantıları büyük yankı uyandırdı. China Homelife Turkey
yetkililerinin Konya, Ankara, Kayseri, Adana, Gaziantep, Antalya,
Bursa, İzmir ve Denizli illerinde yaptıkları ziyaretlerde yeni iş
birliklerine imza atıldı. 2016 yılı Çin- Türkiye arasındaki ticari
ilişkileri değerlendirildiği toplantılar serisinde China Homelife
Turkey fuarı kapsamında düzenlenen Anadolu Alım Heyeti ve GoChina
programları da tanıtıldı.
Çin ile Türkiye arası ticari ilişkilerde en büyük platform olma
özelliğine sahip olan China Homelife Turkey Fuarı, İpek Yolu’nun en
büyük ayaklarından biri olan Konya, Ankara, Kayseri, Adana, Gaziantep,
Antalya, Bursa, İzmir ve Denizli illerinde ticaretin temsilcileri ile
buluştu. Bölge ticaret odası yetkilileri ve sivil toplum
kuruluşlarıyla birebir görüşen Sinerji Uluslararası Fuarcılık ve
Meorient Uluslararası Fuarcılık yetkilileri yeni işbirliklerine imza
attılar.
2014 yılından bu yana Türk işadamlarının yoğun ilgi gösterdiği
China Homelife Turkey fuarında bu yıl 800’ü aşkın Çin firmasının
tekstil, hazır giyim, kumaş, dekoratif kumaş, gıda ve gıda işleme, ev
tekstili, inşaat malzemeleri, ev gereçleri, elektrikli ev
aletleri-hırdavat, mobilya, aydınlatma ürünleri, hediyelik eşya,
mutfak ve banyo armatürleri başta olmak üzere 50 binin üzerinde ürün
görücüye çıkacak. 2015 yılında 330 ikili iş görüşmesi ve toplamda
18.07 milyon dolarlık iş hacmi gerçekleştirilirken bu yıl ikili
görüşme sayısının 750’ye çıkması hedefleniyor.
Düzenlenen basın toplantılarında ticari ilişkinin önemine ve
kültürel paydaşlığa değinen China Homelife Genel Müdürü Gülden Parlak
“Yaşamakta olduğumuz küresel kriz ortamında ve yükselen piyasaların
dünya ekonomisine hakim olacağı yeni dönemde Türkiye ve Çin daha fazla
ticaret yaparak, daha fazla işbirliği yaparak, dünya meselelerine
karşılıklı çıkarları gözeten çözümler bularak zenginleşmek zorundadır.
İki ülke arasındaki dostluğun gerçek tanığı olan tarihi İpek Yolu’nu
yeniden canlandırma projesini hızlandırma gayreti içinde olmalıyız.
Böylelikle daha derin ekonomik ilişkilerle ulaşılabilecek, ikili
ticaret hacmi de gerçek potansiyeline ulaşabilecektir. Türkiye’nin
ticari hayatında büyük öneme sahip olan 9 ilde gerçekleştirdiğimiz
basın toplantılarında da bu düşüncelerimizi aktardı” dedi.

Peki China Homelife Turkey Tam Olarak Ne Yapar?

2-4 Haziran 2016 tarihinde İstanbul Fuar Merkezinde organize
edilecek olan China Homelife Turkey fuarında 800 Çinli firmanın 50
binin üzerinde ürünü Türkiye’ye getirilecek. Avrasya bölgesinin en
önemli ticaret platformu olan China Homelife Turkey hem Türkiye hem de
tüm Avrasya bölgesindeki girişimciler ve yatırımcılar açısından çok
önemli fırsatlar taşıyor. Dünyanın en prestijli Çin ürünlerini fuarı
olan China Homelife serisinin Türkiye ayağı olan China Homelife Turkey
2016’da 17,000 m2’lik bir alanda gerçekleşecek. China Homelife Fuarı
2009’dan bugüne kadar Brezilya, Kazakistan, Dubai, Hindistan, Mısır,
Güney Afrika, Cezayir, Polonya ve Ürdün’de Meorient Uluslararası
Fuarcılık tarafından düzenlenen dünya çapında Homelife fuar serisinin
Türkiye ayağıdır.

Anadolu’nun Ticari Gücü İstanbul’da Ağırlanacak

Çin ile VIP Alıcıları Türkiye’nin ticaret merkezi İstanbul’da
buluşturmayı hedefleyen China Homelife Turkey 2016 fuarında, “Anadolu
VIP Alım Heyetleri” kapsamında tüm Anadolu’dan 1500 firma, “Yurt Dışı
VIP Alım Heyetleri” kapsamında Güney Afrika, Cezayir, Ürdün, Birleşik
Arap Emirlikleri, İran, Irak ve Bulgaristan gibi birçok ülkeden 1150
seçkin firma İstanbul’da ağırlanacak. Düzenlenen “Anadolu VIP Alım
Heyetleri” programı kapsamında VIP alıcılara 4 yıldızlı otelde
konaklama, ikili iş görüşmeleri, Çince-Türkçe bilen tercüman desteği
ve seçkin üreticilerle önceden randevuların belirlenmesi gibi
ayrıcalıklı hizmetleri ücretsiz olarak sunulacak.

Go China ile Alışveriş Yerinde Yapılacak

Uzakdoğu potansiyelinden faydalanmak isteyen girişimciler için
kaçırılmayacak bir fırsat olan China Homelife Turkey 2016 da bu sene
başlatılan Go China Projesi ile de yatırımcılara ve Çin ile ticaret
yapmak isteyen potansiyel ithalatçılar Çin’e gidiyor. Go China projesi
9 ülkede China Homelife fuarları serisi organize edilmeye başlandıktan
sonra Çin ile ticaret yapmak isteyip de nasıl yapacaklarını
bilmedikleri için arka planda kalmayı tercih eden firmalara iş
kapılarını güvenli bir biçimde açmak üzere Meorient Ulusalararası
Fuarcılık şirketi tarafından geliştirilmiş yeni bir organizasyondur.
Bu yıl ilki düzenlenecek olan projede içlerinde Türkiye, Güney Afrika,
Polonya, Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri, Ürdün, Hindistan,
Kazakistan ve Brezilyanın bulunduğu 9 ülkenin Çin ile iş yapmak
isteyen VIP alım heyetleri Şangay’da bir araya gelerek yerinde fabrika
ziyaretleri, önceden organize edilmiş ikili eşleştirme görüşmeleri ve
ticaret yapmalarına yönelik her türlü lojistik destek, ürün kalite
kontrol ve iş planlaması süreçlerinde hukuki danışmanlık hizmeti
alacaklar. Hedef, iş garantisi güvencesiyle VIP alıcılarla Çinli
üretici firmaları buluşturarak doğru ve güvenli iş akışını
sağlamaktır. Bu bağlamda, Türk firmaları Çin ile nasıl ticaret
yapabileceğini öğrenmekle birlikte işleyiş sürecinde organizatör firma
Meorient güvencesi ve desteğiyle hareket edeceklerdir. Sinerji
Uluslararası Fuarcılık da Türkiye’deki firmaların ve yatırımcıların
Meorient firması ve Çinli üreticilerle buluşturma konusunda aracılık
yapmaktadır.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey