AVM ciro endeksi Temmuz'da geçen yılın aynı ayına göre %19,75 artarak 194 puan oldu

  • 04.09.2015 14:35

AVM ciro endeksi Temmuz 2015 döneminde 2014 Temmuz ayı ile
karşılaştırıldığında yüzde %19,75’lik bir artışla 194 puana ulaştı.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre
Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Temmuz ayı
sonuçları açıklandı.

GÜNDEM BELİRSİZ AVM CİROLARI NET! %19,75'le Artış Sürüyor!

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre
Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Temmuz ayı
sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre
ciro endeksi Temmuz 2015 döneminde 2014 Temmuz ayı ile
karşılaştırıldığında yüzde %19,75’lik bir artışla 194 puana ulaştı.
AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Temmuz
2015’te bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında 32 puan
arttı ve verimlilik m2 başına 738 TL’ye ulaştı. Verimlilik,
İstanbul’da 787 TL, Anadolu’da ise 706 TL olarak gerçekleşti.

Temmuz ayında en yüksek ciro artışı teknoloji ve diğer
kategorilerinde gerçekleşti…

Geçtiğimiz yılın Temmuz ayı ile karşılaştırıldığında 2015 Temmuz
döneminde kategoriler bazında ciro endeksi yüzde 20’lik bir artış
gösterdi. En yüksek ciro artışı ise diğer* alan cirolarında yüzde
30’luk artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Temmuz ayı ile
karşılaştırıldığında endeks teknoloji kategorisinde yüzde 28, yiyecek
kategorisinde yüzde 17, giyim kategorisinde yüzde 15, hipermarket
kategorisinde yüzde 14 ve ayakkabı çanta kategorisinde de yüzde 13’lük
artış gösterdi.

Ziyaret Sayısı Endeksi

Temmuz 2015 verilerini bir önceki yılın aynı dönemi ile
karşılaştırdığımızda ziyaret sayısı endeksinde bu dönemde yüzde
6,06’lık bir artış olduğunu görüyoruz.

AVM Endeksi Temmuz 2015 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı
Hulusi Belgü

“AVM endeksi Temmuz 2015 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi
ile karşılaştırıldığında yüzde 19,75 oranında arttı. Yaz aylarının
yaşandığı bu dönemdeki artış oldukça sevindirici. Bayram
alışverişleri, yaz indirim kampanyalarının başlaması ve Orta Doğu
ülkeleri ağırlıklı olmak üzere turizm sezonunun pozitif etkileri
endeksi yukarı taşıdı. AVM’lerde farklı kategorilerinin tamamının
yükselmiş olması da verimlilik açısından önemli. Devletin kredi
kartları ve çeşitli finansman koşullarında getireceği yeni
düzenlemelerle bu artışın sürekli devamının olacağına inanıyoruz.
Sektör olarak bundan sonra hızlı kur artışlarının yaşanmış olduğu
Ağustos ayı verilerini bekliyor olacağız ancak Eylül ayında ki bayram
ve sonrasında okulların açılması, yılbaşının yaklaşması yükselme
trendinin devam edeceğinin önemli göstergeleridir.” dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey