ANALİZ-Piyasalarda Gelişmeler/Beklentiler(Ata Yatırım)

  • 06.08.2020 10:32

Ata Yatırım Araştırma Müdürü Murat Barışık Tarafından
Hazırlanan Günlük Bülten:
"Global Piyasalar
BIST: Endeks dün volatilitesi yüksek bir gün yaşamıştır. Yoğun
satış baskısının ardından volatilitenin artması dip oluşturma
isteğini göstermektedir. Endeksin yeni güne yatay açılış ile
başlayacağını düşünüyoruz. Açılışın ardından yükselişlerin hızlanması
için 1.100 direnç noktasını takip edeceğiz. 1.100 direnç noktasının
kırılması durumunda endekste yükselişler 1.120 seviyesine kadar devam
edecektir. Endekste geri çekilmelerin devam etmesi durumunda 200
günlük ortalama olan 1.078 seviyesi destek noktamız olacaktır. 200
günlük ortalama kırılması durumunda 1.066 seviyesi destek noktamız
olacaktır.

Direnç: 1.100 – 1.120 – 1.135 Destek: 1.078 – 1.066 – 1.050

Küresel Piyasalar: ABD piyasalar teşvik paketindeki anlaşmanın
yaklaştığının beklentisi ile yükselişlerini sürdürmeye devam
etmektedir. Uzak Doğu piyasalarında yön arayışı ve karışık seyir devam
ediyor. Emtia tarafında altının onsundan rekorlar gelmeye devam
ediyor. Ons altın 2.055$ seviyesine test etmiştir. Brent petrolde 45$
üzerinde işlemlerini sürdürmektedir.

6 Ağustos 2020


Türkiye Otomotiv Sektörü – Temmuz 2020 Yurtiçi Satışları: “Rekor
Temmuz satışları.”


Türkiye Hafif Araç (HA) satışları Temmuz 2020’de yıllık bazda %388
artarak 87.4 bin adet olurken, ay başı beklentimiz 75 bin adetin
üzerinde, ay ortası göstergesi 75-87 bin adetin üst bandında
gerçekleşti. Segment bazında, binek araç (BA) yıllık bazda %351
artarak 69.4 bin adet olurken Hafif Ticari Araç (HTA) satışları yıllık
bazda 611% artarak Haziran ayında 19.0 bin adet olarak gerçekleşerek
Mayıs ve Haziran aylarından sonra üçüncü kez binek aracı geride
bırakmıştır. E-ticaret etkinliğindeki devam eden artış Hafif Ticari
Araç (HTA) satışlarındaki ivmelenmeye destek vermiş olabilir. 7A20’de
toplam hafif araç satışı yıllık bazda büyümesi 6A20’deki %30
seviyesinden %60’a yükseldi. Ağustos başında 2020T toplam ticari araç
pazarı beklentimizi 2018 ve 2019’daki sırasıyla %35 ve %26’lık
düşüşlerin ardından yıllık bazda %35’lik büyümeye işaret eden 650 bin
adet seviyesi ile %25 yukarı yönde revize etmiştik. Ancak, Haziran ve
Temmuz aylarındaki güçlü ivme devam ederse, toplam HA pazarının
önümüzdeki aylarda dü ük faiz oranları ve istikrarlı döviz kuru
koşulları göz önüne alındığında mevcut talep koşulları 695 bin adetlik
iyimser senaryomuza ulaşabileceğini hatta aşma ihtimali sinyali
veriyor.
Mart ve Nisan 2020'de Türkiye'nin oto talebi baskı altındaydı ve
artan pandemi endişeleri nedeniyle tarihi düşük seviyelere çok
yakındı. Daha düşük faiz oranları ve daha iyi tüketim isteği ile
desteklenen tüketici iştahının toparlanması sayesinde, 2020 Haziran
ayında kısıtlamalarının azaldığı zamandan itibaren otomotiv talebinde
erken toparlanma belirtileri görüyoruz. Cazip kredi oranları ve
birikmiş talep, Temmuz 2020'de otomobil talebindeki artışın
arkasındaki temel faktörlerdi. 3Ç20'de otomobil talebi hakkında daha
önemli sinyaller almamız muhtemeldir. Talebin sürdürülebilirliğiyle
ilgili göstergeler bize büyük otomotiv oyuncularının yılın en yüksek
sezonu olan 4Ç'ten önce nasıl konumlanacağı hakkında bilgi verecektir.

2.çeyrek sonuçlarının ardından TOASO 2020T hafif ticari araç Pazar
beklentisini 480-520 bin adetten 600-640 bin adete FROTO ise 2020T
motorlu araç Pazar tahminini 520-570 bin adetten 670-720 bin adete
yükseltti.
Öneri listemizde yer alan Doğuş Otomotiv’in ve ardından Tofaş’ın
düşük faiz ortamıyla tetiklenen güçlü yurt içi HA piyasasından pozitif
etkileneceğini düşünüyoruz. Temmuz 2020’de en fazla pazar payı
kazanan şirket Ford Otosan (aylık bazda +424 baz puan ile %12.7)
olurken onu Doğuş Oto (aylık bazda +226 baz puan ile %17.2) takip
etti, aynı dönemde Renault (aylık bazda -437 baz puan ile %13.1) en
fazla pazar payı kaybeden şirket olurken onu da Tofaş (aylık bazda -90
baz puan ile %20.2) takip etti. Tofaş Temmuz 2020’de pazar lideri
olurken onu Doğuş Oto takip etti.

ATA YATIRIM, DÜŞÜK FAİZ ORTAMININ EKONOMİYİ CANLANDIRACAĞINI
VURGULADI

Türkiye'nin öncü yatırım şirketlerinden Ata Yatırım'ın Türkiye
hisse senetlerini ve son gelişmeleri değerlendirdiği Strateji Raporu
yayımlandı.
Raporda, güçlü kredi büyümesi, kredi kartı harcamalarında
toparlanma, düşük faiz ortamında konut, otomotiv ve diğer dayanıklı
tüketim malları talebinin güçlü bir şekilde canlanmasının ekonomide
beklenenden daha hızlı toparlanmaya yardımcı olacağı vurgulanırken en
beğenilen hisselere ve piyasaların geleceğine ilişkin öngörülere yer
verildi. Ata Yatırım'ın "En Beğenilen Hisseler" listesinde Arçelik,
Doğuş Otomotiv, Erdemir, Migros, Türk Telekom, Tofaş ve Şişecam yer
aldı.
Covid-19 salgınının getirdiği eşi benzeri görülmemiş sosyal ve
ekonomik zorluklar, ekonomik faaliyeti desteklemek ve toparlanmaya
zemin hazırlamak için hem mali hem de parasal tarafta olağanüstü
önlemler gerektirdiği belirtilen Ata Yatırım Strateji Raporu'nda, faiz
oranlarının düşürülmesi kredi kullanılabilirliğini arttırarak alınan
önlemler sonucunda öngörülemeyen bir parasal genişleme sağlandığına
dikkat çekildi. Raporda iç talepteki hızlı toparlanmayla 2019'da cari
hesap fazlasından 2020'de düşük enerji fiyatlarına rağmen cari
açık/GSYH oranının %4.2'ye yükseleceği vurgulandı.
Yılbaşından bu yana, bankalar, holdingler ve emtia şirketleri
geride kalanlar olurken, gıda-perakende ve telekom şirketleri en iyi
performans gösterenler arasında yer aldı. 2020'de şu ana kadar cari
açığın ana finansman kaynağının Merkez Bankası rezervleri aracılığıyla
olduğu ve bu para biriminin gelecekteki istikrarı için bir risk
oluşturduğu ifade edildi.
2020 yılı Hisse senetleri açısından ilginç bir yıl oldu
Faiz oranlarının düşürülmesinin kredi kullanılabilirliğini
arttırarak, alınan önlemler sonucunda öngörülemeyen bir parasal
genişleme sağlandığını vurgulayan Ata Yatırım Genel Müdür Yardımcısı
Cemal Demirtaş "Piyasalar, pandemi sırasında ekonomik aktivitedeki
yavaşlamayı bir kenara bıraktı, 2020 yılının ikinci yarısında ve
2021'deki ekonomik toparlanmanın hızlanması olasılığını
fiyatlandırmaya başladı. Covid-19'un getirdiği eşi benzeri görülmemiş
sosyal ve ekonomik zorluklar, ekonomik faaliyeti desteklemek ve
toparlanmaya zemin hazırlamak için hem mali hem de parasal tarafta
olağanüstü önlemler gerektirdi. Önümüzdeki 12 ay boyunca Türkiye'nin
yabancı para borcunda kısa vadeli finansmanı için bir sorun görmemekle
birlikte, önümüzdeki yıllarda sürdürülebilir büyümeye devam etmek için
Türkiye'nin bir kez daha sermaye çekmeye başlaması gerekecek. BIST-30
endeksi, BIST-100 endeksine göre bugüne kadar %7 oranında düşük
performans gösterdiği için 2020, şimdiye kadar hisse senetleri
açısından ilginç bir yıl oldu" diye konuştu.

Turizm gelirleri ve uluslararası finansman eksikliği risk yaratıyor

Cemal Demirtaş "Gelişmekte olan ülkelere göre yüksek enflasyonun
ekonomi için en önemli risk unsuru olduğunu düşünüyoruz. Enflasyonun
tek haneye geri gelmesi zaman alabilir. Turizm gelirleri ve
uluslararası finansman eksikliği şu anda Merkez Bankası rezervleri
tarafından finanse edilen cari açığı bir kez daha yüksek seviyelere
iterek TL'nin zayıflamasına neden olabilir. Yabancı yatırımcıların TL
cinsinden devlet tahvillerine iştahsızlığı, bankacılık sisteminin hem
kredi büyümesini hem de kamu harcamalarını finanse etme yeteneğini
sınırlandıracak ve ekonomik büyüme potansiyelini engelleyecektir"
dedi.
Ata Yatırım'ın Ağustos ayında yayınladığı strateji raporunda
Garanti ve Pegasus'u en beğendiği hisseler listesinden çıkarırken,
geçtiğimiz ay Arçelik ve Şişecam'ı en beğendiği hisseler listesine
eklemişti.
Ata Yatırım, Garanti'nin Türk bankacılık sektöründe en
beğendikleri banka olmaya devam ettiğini ancak bankacılık sektörünün
mevcut ortamda (faiz indirimi döngüsü) anlamlı bir şekilde öz kaynak
karlılığı toparlanmasının 2021'e kadar mümkün olmadığına inandıklarını
belirterek öneri listesinden çıkardı.
Havacılık sektörünün Covid-19 salgınından en fazla etkilenen
sektör olması nedeniyle 12 aylık hedef fiyatını 137 TL'den 60 TL'ye
indirip önerisini "TUT"a düşürdüğü Pegasus'u da öneri listesinden
çıkardı. Ancak, Covid-19 salgınının sona ermesinin ardından şirketin
çabuk şekilde toparlayacağı görüşünü aktardı. Pegasus için önerisini
'AL'dan 'TUT'a düşüren Ata Yatırım, aynı şekilde Türk Hava Yolları
için de önerisini 'AL'dan 'TUT'a düşürerek tavsiye değişikliklerini
paylaştı.
Yayınlanan strateji raporunda, Ata Yatırım'ın "En Beğenilen
Hisseler" listesine Arçelik ve Şişecam da eklendi. Beğenilenler
listesinde Arçelik, Doğuş Otomotiv, Erdemir, Migros, Türk Telekom,
Tofaş ve Şişecam yer aldı. "





******

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeler yatırım
danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti,
aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen
bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı
sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve
tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine
dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk getiri
tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer
alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize
uygun sonuçlar doğurmayabilir...

*******

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey