BASIN BÜLTENİ-Mastercard sesle alışverişe hazırlanıyor

  • 06.12.2019 13:15

Ödeme teknolojileri lideri Mastercard, nakitsiz ve sürdürülebilir
bir ekonomi için dijital dönüşüm projelerini tek tek hayata geçiriyor.
Türkiye’de, mikro işletmelerin de kart kabul edebilmesi için Soft POS
uygulamasını geliştirdi. Sesle alışveriş ve chat’leşerek ödeme gibi
yenilikçi uygulamaları için ise iş birliklerine başladı.
Genç nüfusu ve inovatif finans sektörü sayesinde Türkiye’nin
teknoloji adaptasyonu birçok ülkenin önünde geliyor. Türkiye’deki
tüketiciler harcamalarında hızla dijital ödemeye yöneliyor.2019’da
Türkiye’de 33 milyon kart kullanıcısının yarısı kart harcamalarının
%20’ye yakınını online yaptı. Online harcamaların %55’i akıllı
telefonlar ile yapılırken, seyahat harcamalarının %65’i online
gerçekleşti. Sigorta, bilet, vergi, telekomünikasyon ve pazar yerleri
en çok online alışverişin yapıldığı yerler olarak dikkat çekiyor.
Nakitsiz bir dünya yaratmayı hedefleyen Mastercard, finansal
katılımı arttırmak, dijital ödemelerde güvenlikten ödün vermeden
müşterilerine paha biçilemez deneyimler sunmak için teknolojiyi bir
araç olarak kullanıyor.
Mastercard kredi kartı ile yapılan ödemeleri %55 bandına taşımayı
hedefliyor
Türkiye’de 2018’de tüketici harcamalarının %38’i kredi kartı ile
yapılırken, 2019’da 2,3 trilyon TL’lik tüketici harcamasının %41’i
kredi kartı ile gerçekleşti. Tüketicilerin % 63’ünde banka kartı
olmasına rağmen, alışverişlere banka kartlarının yeterli
kullanılmadığı görülüyor. Gelişmiş pazarlarda ise tüketici
harcamalarının %55’ten fazlası elektronik ödemelerle yapılıyor.
Türkiye’de 230 milyon kart mevcut. Banka kartları başta olmak üzere
tüm bu kartlar alışverişte kullanılmaya başlanırsa nakitsiz topluma
ulaşılması mümkün görülüyor.

En çok market ve restoranlarda nakit harcama yapıyoruz

Market ve restoranlarda yapılan harcamalara bakıldığında,
buralarda nakit kullanımının yüksek olduğu dikkat çekerken, kart
kullanımının %22 ile sınırlı olduğu görülüyor. Mastercard, nakit
kullanılan alanlarda kart kullanımını arttırabilmek için temassız kart
kullanımını yaygınlaştırmayı hedefliyor. Bu amaçla Mastercard 15
şehirde toplu taşımada temassız kart uygulamasını hayata geçirdi.
Türkiye’deki temassız işlemlerin %7’si ulaşım harcamalarına ait.

Kart kullanımı arttırmak için Mastercard’ın pratik çözümü Soft POS

Bugün ticari işletmelerin %90’ında POS cihazı varken taksi şoförü,
simit satıcısı, çiçekçi, elektrikçi, tesisatçı, kuru temizlemeciler
gibi küçük işletmelerin sadece %28’i POS cihazına sahip. Cep
telefonlarına ya da tabletlerine Mastercard Soft POS uygulamasını
indiren üye iş yerleri, temassız ödemelerde kullanılan Yakın Alan
İletişimi (NFC) teknolojisi vasıtasıyla Android telefonu veya
tabletini hiçbir ilave ekipman kullanmaksızın bir POS cihazına
döndürerek kartlı ödeme kabul edebiliyor. Böylece üye işyerleri, mobil
POS cihazı olmasa da kolay, pratik ve güvenli bir şekilde satış
yapabiliyorlar. Mastercard, bu uygulama ile market harcamalarının
%5’inin Soft POS’a geçeceğini öngörüyor.

Masterpass ve yeni nesil süpermarket “istegelsin”, sesle alışveriş
için iş birliği yaptı

Mastercard’ın yaptığı tüketici araştırmaları tüketicilerin
%62’sinin sesle alışveriş yapmaya olumlu baktığını gösteriyor.
Tüketiciler sesli alışverişi hızlı ve pratik bulurken, en büyük
endişeleri ise güvenlik. Mastercard, yapay zekayı güvenlik için
kullanarak bu endişeleri ortadan kaldırıyor. Mastercard ve istegelsin,
yakın gelecekte Türk tüketicilere sesle alışveriş çözümü sunmak için
iş birliği yaptı. Sesle ödeme çözümü hayata geçirildiğinde tüketiciler
istegelsin’den market alışverişlerini sesle yapacak, ödemelerini de
sesle tamamlayabilecekler. Bunun için uygulamayı açıp, istedikleri
ürünleri söylemeleri yeterli olacak. Siparişleri tamamlandığında ise
yine sesli olarak Mastercard logolu kartları ile ödemelerini
tamamlayabilecekler.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey