BASIN BÜLTENİ-Müşteri Hizmetleri & Deneyimi Zirvesi” bu yıl 7. kez, dünyadan ve ülkemizden önemli isim ve markaları bir araya getirdi

  • 19.04.2019 18:10

Müşteri Hizmetleri & Deneyimi Zirvesi” bu yıl 7. kez, dünyadan ve
ülkemizden önemli isim ve markaları bir araya getirdi. Deneyim
Kazandırır” temasıyla düzenlenen etkinlikte müşteri hizmetleri
anlayışı her yönüyle irdelenirken, sektör duayenleri ile 2030 yılı
dijital müşteri senaryoları tartışıldı.
Türkiye’nin müşteri deneyimini konu alan ilk ve tek etkinliği,
Müşteri Hizmetleri ve Deneyimi Zirvesi, bu yıl da TURKCELL GLOBAL
BİLGİ’nin ana sponsorluğunda 18 Nisan 2019 tarihinde Hilton Bosphorus
Elmadağ’da gerçekleşti. Nice Medya tarafından 7. kez organize edilen
etkinlikte Acıbadem, Akbank, Anadolu Sigorta, Avivasa, CMC,
Cloudflex, Enterprise Türkiye, Denizbank, Hepsiburada, Koçtaş, Lexus,
Level Markafoni, Microsoft, Osmanlı Menkul, Pegasus Havayolları SMG,
Tanı, LevelTeam, Vestel, Vodatech, Yapı Kredi Bankası, Ziraat Bankası,
Sestek, Tofaş, CarrefourSa, BTCTurk, Morhipo, ETS Tur, EnerjiSA,
Albaraka, İstanbul Havalimanı, Microsoft gibi farklı sektörlerden
birçok markanın üst düzey yöneticisi panel ve sunumlarda deneyim ve
görüşlerini paylaştı.

"Bu yıl 750 kişiyi ağırladık"

Yaptığı açılış konuşmasında bu sene ana temalarının “Deneyim
Kazandırır” olduğunu belirten Nice Medya Satış Direktörü Karin Erkan “
Bir markanın yarattığı Olumlu Bir Müşteri Deneyiminin dönüşü, firmaya
sadece müşteri memnuniyeti, sadık müşteriler sonucunu doğurmakla
kalmıyor. Günümüzde içinde bulunduğumuz şartların getirdiği, gelir
elde etme gerekliliği, müşteri deneyiminin doğru kurgulandığı zaman
satıştan tahsilata kadar uzanan süreçte markaya gelir sağlayıcı
özelliği ile örtüşüyor. ” dedi.
Yaklaşık 750 kişinin katılım gösterdiği organizasyon kapsamında 42
konuşmacı 20 oturum ve 6 panelde, olumlu bir müşteri deneyiminin
nasıl başarılacağını, çeşitli yönleriyle 2 paralel salonda
katılımcılarla paylaştı.
Turkcell Global Bilgi, Türkiye’nin ilk müşteri deneyimi endeksini
Zirve’de sektör temsilcilerine tanıttı. Zirve katılımcıları Turkcell
Global Bilgi Deneyim Alanı standında müşteri deneyimi endeksindeki
hakkında detaylı bilgi aldı.
Müşterinin kişisel deneyimini iyileştirmek ve memnun müşterilerin
sayısını artırmak için efor sarf ettiklerini anlatan Turkcell Global
Bilgi Genel Müdür Yardımcısı Cahit Erdoğan, "Turkcell Global Bilgi
olarak bir süredir Müşteri Deneyimi Endeksi üzerine bir çalışma
yapıyoruz. İlk kez bu etkinlikte bu projemizin lansmanını
gerçekleştirdik. Bu endeks ile bizler, müşteri ve çalışan gözünden
deneyimin olgunluk seviyesini ölçmeye çalıştık. Proje kapsamında 35
marka ile bir çalışma yürüttük. Sahada farklı sektörlerde 5 bin
müşteri ve 500 çalışanın görüşünü aldık." diye konuştu.
Erdoğan endekse ilişkin, "Hem müşteri, hem de çalışanlar
firmaların, kendilerine daha yakın olmasını talep ediyorlar.
Müşteriler daha güçlü ve sağlıklı iletişim deneyim yaşamak istiyor"
değerlendirmesini yaptı.
Şirketlerin müşteriye bakan yüzü olan müşteri hizmetlerinin marka
için önemine işaret eden Erdoğan, "Müşteriler, gerekirse markaların
herhangi bir sorunun çözümü noktasında daha çok fedakârlık yapmasını
talep ediyor. Müşteri Deneyimi Endeksi ışığında bizler de müşteri
deneyimini artırmak için yeni stratejiler geliştirmeye devam edeceğiz"
dedi.
Lüks müşteri deneyimi segmentinde yer alan Lexus da zirve
katılımcıları arasındaydı. Fuaye alanının bahçesinde Lexus otomobili
deneyime fırsatı yakalayan sektör temsilcileri,
Lexus masasında eğlenceli bir yarışma ile hediyeler kazanma şansı
elde etti.
“Yakın gelecekteartık isanlar makinelerin yardımcıları olacak”
diyen Next4biz Yönetim Kurlu Üyesi Gürkan Platin dijitalleşen iş
dünyasında müşteri deneyiminin geleceğini şu sözlerle özetledi:

Self Servislere Yatırım Yapın !

İnsanlar bir süre sonra makineyi asiste eden aktör olarak
konumlanacak. Sonra makineyi denetleyen aktörler olacağız. Ya sonra….
Bir çok işi makineler yapacak. Ses teknolojileri, otomasyon
servisleri, self servis çözümler, yoğun talep görecek ve gündelik
hayatımız büyük değişim gösterecek. Netandaşların / dijital insanların
2 önemli beklentisi karşılamalıyız. Önemsenmek ve kendi işini kolayca
yapabilmek.Bu nedenle self servis hizmetlere daha çok yatırım
yapılması gerekiyor.”
Markaların satın alma motivasyonu yönlendiren 3 ana konu olduğuna
dikkat çeken Platin, listenin başında çocukların,ikinci sırada ise
kadınların olduğuna vurgu yaptı. Platin, kristal neslin internette
yaptığı paylaşımları iyi analiz eden markaların gelecekte lider
konumda olacağını kaydetti.

İzzet Çapa: “Başarımızın Sırrı Mekanları Film Platolarına
Dönüştürmekte Gizli”

“Bizim Teknolojimiz Kalp”

Ünlü İşletmeci İzzet Çapa’da zirvenin konuşmacıları arasındaydı.
Mekanlarına gelenleri müşterileri hayal ortakları olarak adlandıran
Çapa,
“İstanbul’da bir çok mekanın işletmecisiyim. Misafirlerimizi
müşteri olarak isimlendirmeyi çok yerinde bulmuyorum. Biz onların
hayal ortaklarıyız. Bizler hayal mekanları yaratıyoruz. Her kitle için
farklı bir segmentimiz var. Amacımız onların mutlulukklarına ortak
olmak. Her mekanımızı ayrı bir film platosu olarak düşünüyoruz.
Örneğin Cahide için farklı bir senaryomuz , Müşkülpesent için özel bir
kurgumuz var. Restoranın rolüne uygun bir senaryo yazıyoruz ve o
kurguyu hayal ortaklarımızın zihninde canlandırmaya çalışıyoruz. Bizim
teknolojimiz kalp. Mekanlarımıza 6 ayda bir botoks yapıyoruz. Bizim
müşteri anlayışımız kalplere dokunabilmek” sözleriyle başarısının
sırrını paylaştı.

2030 Yılında Müşteri Deneyimi

Durağan Vitrinlerinden, Etkileşimli Vitrinlere Uzanan Yol…

Müşteri Deneyimi Zirvesi kapsamında bu yıl, Usta Televizyoncu Sadi
Özdemir’in moderatörlüğünde gerçekleşen“ 2030 Yılı Müşteri Deneyimi
Trendleri” paneli ise geleceğe bugünden ışık tuttu.
Vestel Müşteri Hizmetleri Genel Müdürü Tarkan Tekcan, Avisa Genel
Müdür Yardımcısı Fahri Arkan, Yapı Kredi Bankası Müşteri İlişkileri
Direktörü Gökhan Ayas’ın konuşmacı olarak yer aldığı panelde 2030
yılında dijital müşteri senaryoları tartışıldı. 2030 da 3 kuşağın bir
arada olacağına dikkat çeken Tarkan Tekcan, yeni nesil müşterilerin
beklentilerini şöyle özetledi:

“TeknoSafiens’lere Dönüşeceğiz”

“Başarılı olmak için tüm bu segmente özel strateji geliştirmemiz
gerekiyor. Müşteriler yakın gelecekte TeknoSafiens’lere dönüşecek. Her
şeyin yapay zekâdan beklendiği bir dünya ile karşı karşıya kalacağız.
Çamaşır makinesi deterjan bitince kendi sipariş etsin,buzdolabında süt
kalmayınca servis sağlayıcı bunu ayağıma getirsin talebine karşı ne
kadar hazırız. Yol haritamızı buna göre oluşturalım. Yeni nesil
çevreye de oldukça duyarlı. Bu nedenle yeşil dünya ile uyumlu ürünler
geliştirmek zorundayız.Tüm iletişim kanallarından topladığımız veriyi
iyi analiz etmeliyiz,daha çok mobil servis sunmalıyız. Hızlı servis,
basitlik, sadelik, self optimizasyon ve müşteriyi özel hissettirmek
kilit sözcükler” dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey