BASIN BÜLTENİ-Metro Toptancı/Özerkan: Para her şey değil, şirketlerin de insanların da hayata dokunan bir amacı olmalı

  • 17.11.2015 12:52

Türkiye İnsan Yönetimi Derneği (PERYÖN) tarafından
gerçekleştirilen 23. İnsan Yönetimi Kongresi’nin ikinci gününde açılış
konuşmasını yapan Metro Toptancı Market Genel Müdürü Kubilay Özerkan,
profesyonellere, kendi potansiyellerini en iyi şekilde ortaya
çıkaracak hedefi tanımlamalarını önerdi.
Metro dünyasından örnekler veren Özerkan, “Dört sene önce METRO
olarak kendimize şu soruyu sorduk bugün Türkiye’de Metro mağazası
olmasa Türkiye ne kaybeder? Veya bundan 5-10 sene sonra bir gün
Türkiye'de olmazsak Türkiye ne kaybetmiş olacak? Şunu fark ettik ki
kendimizi anlatma ve tanımlama biçimimiz, bizim potansiyelimizi ve
yaptığımız işi anlatmaya yetmiyor. Potansiyelimizi açığa çıkartacak
bir tanım belirlememiz gerekiyor. Faiz Öncesi Kar, Sermaye Getirisi
gibi finansal veriler, yaratabileceğimiz katma değeri tam anlamıyla
tanımlamıyor. Şu bir gerçek ki bir şirketin potansiyeli söz konusu
olduğunda, para her şey değil! Bunun ötesinde bir amacımız olmalı
Hayata dair, hayatın içinden, hayata dokunan bir şirket olmak gibi.
Nihayetinde biz, elma alıp elma satan bir şirket değil, elmaya
tutkuyla bağlı bir şirket olmak istediğimize karar verdik. Tıpkı
şirketlerin kendi potansiyellerini ve hedeflerini tanımladıkları gibi
bireylerin de kendi potansiyellerini ve amaçlarını tanımlamaları
gerekiyor. Öyleyse insanların kendi bireysel keşiflerine imkan
sağlayarak başlamamız gerekiyor. Bireyler, başarılı bir bütünün
parçası oldukları hissettiklerinde ve kendileri de bu bütüne anlam
kattıklarında kendilerini değerli hissediyorlar” şeklinde konuştu.
Bu nedenle Metro’nun insanı odak noktasına koyan ve kendi
potansiyellerini keşfetmelerine imkan veren projeler geliştirdiğini
anlatan Özerkan, bu projelere örnek olarak GastronoMetro’yu verdi.
Özerkan, şunları söyledi: “Yalnızca otellere ve catering şirketlerine
hizmet veren değil Türk mutfağının gelişmesine de katkıda bulunan,
Türk şeflerinin Türkiye’de ve dünyada temsil edilmesine olanak
sağlayan, yüksek kaliteye olan bağlılığıyla topluma örnek teşkil eden
bir şirket olmayı amaçlıyoruz. GastronoMetro ile hedefimiz,
kasiyerimizden departman müdürümüze, santral görevlimizden saha satış
ekibimize her arkadaşımızı bu kültürün parçası yapmak. Zira
sürdürülebilir başarıya giden yol, bu anlayışın şirket kültürümüze
kalıcı olarak yerleşmesinden geçiyor.”

Ticaretin siftahı selamdır

Metro’nun kendi çalışanları için müşteriyi daha iyi anlamak ve
ticari bakış açısı geliştirmek amacıyla Güneşli’de açtığı Bakkal
Projesinden de bahseden Özerkan, “Ticaretin siftahı selamdır. Her
sabah müşterilerinizin selamını alarak kepenkleri açarsınız. İçinde
güven üzerine kurulu bir kültür barındırıyor. Ticaretin gerçek okulu,
burası. Bakkal Projemiz de ticaret geleneklerinin temelini
anlayabileceğimiz insanlara yakın olup ihtiyaçlarını görebileceğimiz
bir proje” diye konuştu.
Metro olarak, kendilerine “Doğru farklılaşma adına ‘doğru nedir?”
diye her sorduklarında bu toprakların zenginliği ve sunduğu
çeşitlilikle karşılaştıklarını ifade eden Kubilay Özerkan, Coğrafi
İşaretli Ürünleri desteklemek üzere hayata geçirdikleri projenin
sonuçlarını da paylaştı.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey