BASIN BÜLTENİ-Türkiye’de üst yaş grupları da gençler kadar mobil TV izliyor

  • 05.10.2015 12:46

Dünyanın lider iletişim teknolojisi şirketlerinden ARRIS’in her
sene gerçekleştirdiği, Tüketici Eğlence Endeksi’nin 2015 sonuçlarına
göre mobil cihazlar üst yaş gruplarının da tercihi. Hatta üst yaş
grupları gün geçtikçe televizyonu bile mobil cihazlarından izlemeyi
tercih ediyor.
Dünyanın lider iletişim teknolojisi şirketlerinden ARRIS her sene
gerçekleştirdiği Tüketici Eğlence Endeksi’nin (CEI) 2015 yılına ait
küresel ve Türkiye sonuçlarını yayınladı. Çoklu cihazlarda medya
içeriği tüketimine odaklanarak evlere hangi içeriklerin girdiğini,
içeriklerin izleyici tarafından nasıl tüketildiğini, izleme
alışkanlıklarının nasıl ve neye göre değiştiğini ve hizmet
sağlayıcıların bugün ve gelecekte müşterilerine nasıl destek olması
gerektiğini gösteren trendler, tüketicilerin sınırsız Wi-Fi bağlantısı
için artan talebini ortaya koyuyor.
Günümüzde ortalama bir evde Wi-Fi’a bağlı altı adet medya cihazı
bulunuyor. Yine ortalama her hane haftada 7,5 saatini online üyelik
hizmetlerinde geçiriyor. Üstelik bunların yüzde 81’i (geçen sene yüzde
63 civarındaydı) en az haftada bir kez bu hizmeti kullanıyor. Bu yeni
trendler, hizmet sağlayıcılar için ortaya çıkan fırsatı vurguluyor:
Araştırma mobil TV ve uzun süreli içerik izleme alışkanlığının
artmasıyla ilgili yeni bulguların da altını çiziyor: Wi-Fi ve mobil TV
kullanımı arasında net bir bağlantı bulunuyor. Avrupalılar’ın yüzde
72’si haftada bir kez Wi-Fi’ı mobil TV izlemek için kullanıyor. Fakat
mobil TV’nin popülaritesi artarken, asıl büyüme fırsatı yaşça daha
büyük nüfus aralığında bulunuyor. Ayrıca, uzun süreli içerik izleme
(binge-viewing) alışkanlığına sahip olanların yüzde 59’u için, bu
etkinlik kişisel ve yalnız yapılan bir aktiviteye dönüşmüş durumda.
2015 Arris Tüketici Eğlence Endeksi’nde Avrupa genelinde çıkan
bulgular:
Evlerde kaliteli Wi-Fi gerekli hale geldi: Tüketicilerin yüzde
69’u evlerindeki tüm odalarda yüksek hızlı internetin ya hayati önemde
ya da çok önemli olduğunu düşünüyor. Yüzde 48’i var olanın ötesinde
daha yüksek hızda Wi-Fi’a sahip olmanın önemine vurgu yapıyor.
Mobil TV kullanımının popülaritesi genç nüfus arasında artıyor,
ama gelecekteki büyüme üst yaş gruplarına bağlı: Günümüzde
tüketicilerin yüzde 58’i mobil TV seyrediyor. Bu oran 16-24 yaş
aralığında yüzde 74’e çıkıyor. Ancak genç nüfusun çoğunlukla mobil TV
seyretmesine rağmen izleyici sayılarında bir artış yaşanmıyor. Oysa 55
- 64 yaş arasındaki tüketiciler arasındaki mobil TV izleme oranı geçen
sene yüzde 25 iken bu yıl yüzde 31’e çıktı.
Tüketiciler içeriği indirmeyi, o an izlemekten daha çok tercih
ediyor: İçerik indiren neredeyse her 4 tüketiciden 3’ü yüzde 66’sı,
hareket halindeyken internet bağlantısına ihtiyaç duymaksızın
izleyebilmek için içeriği bir cihaza indirebilmenin önemli olduğunu
söylüyor. Ankete katılan mobil TV izleyicilerinin de yüzde 72’si,
Wi-Fi’ı mobil TV için kullanıyor.
Uzun süreli seyretme alışkanlığı 2015 yılında tek başına yapılan
bir eyleme dönüştü: Avrupa çapında uzun süreli izleme alışkanlığına
sahip olanların yüzde 59’u bunu tek başına yapıyor ve tek oturuşta
ortalama üç saat içerik izliyor.

TÜRKİYE SONUÇLARI

Üst yaş grupları giderek daha fazla mobil tv tercih ediyor
Mobil TV daha çok genç nesil arasında popüler olarak biliniyor.
Türkiye’de 16-24 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 81’i mobil TV
izliyor. Oysa araştırma, mobil TV’nin büyümesinde başı çekenlerin üst
yaş grupları olduğunu ortaya koyuyor. 55-64 yaş aralığındaki kitlenin
mobil TV izleme oranı, yüzde 21’den yüzde 63’e ulaşmış durumda.
Tüketiciler mobil TV içeriklerini indirmeyi tercih ediyor
Tüketiciler mobil TV içeriklerini online izlemektense indirmeyi tercih
ediyor. İçerik indiren tüketicilerin yüzde 63’ü, bunun mobil TV
izlemek için son derece önemli olduğunu söylüyor.
Türk izleyicisi herhangi bir lokasyonda herhangi bir TV programı
izlemesine izin veren hizmetlere ilgi duyuyor. Araştırmaya
katılanların yüzde 88’i, bu tür bir hizmeti tercih edebileceğini
söylüyor. Bu tüm yaş grupları için geçerli 16-24 yaş grubunun yüzde
84’ü ve 55-64 yaş grubunun yüzde 86’sı bu görüşte.
Uzun süreli izleme, dünyanın her yerinde tek başına yapılan bir
aktivite
Uzun süreli eğlence içeriği izleme alışkanlığı nispeten yeni bir eylem
ve dünyanın her yerinde izleyiciler bunu yalnız başına yapıyor.
Türkiye’de de izleyicilerin yüzde 52’si uzun süreli izlemeleri tek
başına yapıyor. Bu alanda İsveç yüzde 70 ile birinci, İspanya yüzde 49
ile sonuncu sırada yer alıyor.
Tek oturuşta uzun süreli içerik izlemenin ortalama süresi 3 saat. Türk
izleyicilerin yüzde 71’i en az ayda bir, yüzde 43’ü en az haftada bir
ve yüzde 17’si her gün uzun süreli içerik izlediğini söylüyor.
Uzun süreli izleme için tercih edilen ekran TV ekranı ama mobili de es
geçmemek gerekiyor
Türkiye’de izleyicilerin çoğunluğu uzun süreli izleme alışkanlığı için
TV’yi tercih ediyor. Ancak mobil ekranların da evde izleme için
giderek artan bir tercih olduğu görülüyor. İzleyicilerin yüzde 62’si
TV’yi, yüzde 27’si mobil cihazı tercih ediyor.
Tüketicilerin uzun süreli izleme alışkanlığı DVD/Blu-ray cihazlardan
online izleme kanallarına kayıyor.
Online izleme için ücretsiz hizmetler yüzde 29, ücretli hizmetler
yüzde 9 oranında tercih ediliyor.

Uzun süreli izleme için tercih edilen araçlar:

- Ücretsiz indirilen içerik: yüzde 28
- Ücretli izleme hizmetleri üzerinden indirme: yüzde 12
- TV’de canlı izleme: yüzde 36
- Canlı yayından DVR’a kaydedileni izleme: yüzde 16

Arris Güney Avrupa Orta Doğu ve Afrika Bölgesinden Sorumlu Başkan
Yardımcısı Alper Türken, bu alandaki fırsatlara dikkat çekiyor:
“Araştırmada dört ana trend görüyoruz. 1)Tüketicinin evde ve diğer
alanlarda Wi-Fi’a olan bağımlılığı, 2) Geleneksel TV’den Mobil TV’ye
geçişteki artış, 3) Tüketicilerin içerikleri mobil online izlenmek
yerine indirmeyi tercih etmesi ve 4) uzun süreli izleme alışkanlığının
bireysel aktivite olarak artması. Araştırmanın ortaya koyduğu bu 4
eğilim sektör için son derece önemli ve servis sağlayıcılara yeni
fırsatlar sunuyor.”

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey