***AEFES***ANADOLU EFES BİRACILIK VE MALT SANAYİİ A.Ş.( Özel Durum Açıklaması (Genel) )

  • 10.07.2015 17:52

***AEFES***ANADOLU EFES BİRACILIK VE MALT SANAYİİ A.Ş.( Özel Durum Açıklaması (Genel) )

Ortaklığın Adresi : Bahçelievler Mah. Şehit İbrahim Koparır cad. No.4 Bahçelievler/ISTANBUL
Telefon ve Faks Numarası : 0 (212) 449 36 00 (40 hat) - 0 (212) 641 96 44
E-posta adresi : ir@anadoluefes.com
Ortaklığın Yatırımcı/Pay Sahipleri İle İlişkiler Biriminin Telefon ve Faks Numarası : 0 (216) 586 80 02 - 0 (216) 389 58 63
Yapılan Açıklama Ertelenmiş Açıklama mı? : Hayır
Özet Bilgi : Anadolu Efes'in 2015 yılının ilk yarısına ait satış hacmi gelişimleri ile ilgili açıklama/Anadolu Efes' 1H2015 Volume Announcement


AÇIKLAMA:
Şirketimiz ile, bira ve alkolsüz içecekler sektöründe faaliyet gösteren iştiraklerimizin 2015 yılının ikinci çeyrek ve ilk yarısındaki satış hacmi gelişimleri ile ilgili açıklama aşağıdadır.

2Ç2014'e kıyasla 2Ç2015'te Satış Hacmi Gelişimleri

Konsolide satış hacmi* %6,2 düşüşle 25,7 mhl olarak gerçekleşmiştir.
Bira satış hacmi %20,8 azalarak 6,2 mhl seviyesinde kaydedilmiştir.
Meşrubat** satış hacmi %0,3 azalarak 343,1 m u/k seviyesinde gerçekleşmiştir.

1Y2014'e kıyasla 1Y2015'te Satış Hacmi Gelişimleri

Konsolide satış hacmi* %5,3 azalışla 42,8 mhl seviyesinde kaydedilmiştir.
Bira satış hacmi geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki 13,0 mhl seviyesine kıyasla %15,8 düşüş göstererek 10,9 mhl seviyesinde gerçekleşmiştir.
Meşrubat** satış hacmi %1,1 azalarak 561,5 m u/k seviyesinde kaydedilmiştir.

2015 yılının ilk yarısında konsolide satış hacmimizin* %74'ü meşrubat operasyonlarımız tarafından gerçekleştirilirken, bira operasyonlarımız konsolide satış hacminin %26'sını gerçekleştirmiştir.

Bira satış hacminin %31'i Türkiye bira operasyonlarımızın satışlarından oluşurken, yurtdışı bira operasyonlarımızın satışlarının bira satış hacmi içindeki payı ise %69 olarak gerçekleşmiştir.

Meşrubat** operasyonlarımızın satış hacminin %51'i Türkiye meşrubat operasyonlarımızın satışlarından, %49'u ise yurtdışı meşrubat operasyonlarımızın satışlarından oluşmaktadır.

Türkiye Bira Operasyonları

Arka arkaya üç çeyreklik büyümenin ardından, Ramazan etkisi, olumsuz hava koşulları, turizm aktivitesindeki yavaşlama, Ocak 2015'te yapılan vergi artışının yansıtılması nedeniyle yüksek fiyatlar ve rekabet nedeniyle satış hacimleri 2015 yılının ikinci çeyreğinde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre daralmıştır. Dolayısıyla, yurtiçi satış hacmi 2015 yılının ilk yarısında geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki 3,3 mhl seviyesinden 3,1 mhl seviyesine gerilemiştir. İhracatla birlikte, Türkiye bira satış hacmi 2015 yılının ilk yarısında %4,7 azalarak 3,4 mhl seviyesinde kaydedilmiştir.

Markalarımıza yaptığımız yatırımlar ve pazar uygulamalarında mükemmellik stratejilerimiz doğrultusunda, tüketicilere yeni seçenekler sunulmasına devam edilmiş, yeni marka uygulamaları gerçekleştirilmiş ve müşterilerimizle ilişkiler geliştirilmiştir. 2015 yılının ikinci çeyreğinde, Amsterdam Navigator'un iki farklı depozitosuz şişe alternatifi, Efes Malt 25cl ince kutu, Kozel Dark fıçı ve Samuel Adams 75cl Özel Seri portföyümüze eklenmiştir.

Yurtdışı Bira Operasyonları (EBI)

Yılın ikinci çeyreğinde en büyük pazarımız olan Rusya'da hacimler hedeflerimizin üzerinde gerçekleşmeye devam etmiştir. Rusya pazarı ise 2015 yılının başından bu yana beklentilerimizden biraz daha iyi bir performans göstermiş olmakla beraber daha önce vermiş olduğumuz yıl sonu beklentilerimizde herhangi bir sapmaya neden olmamıştır. Rusya'da satış hacmi performansımız pazara paralel gerçekleşmekle birlikte premium portföyümüzde sağlanan güçlü büyüme sayesinde ülkedeki değer bazında pazar payımız hacim bazında payımızdan fazla olmaya devam etmiştir.

Ukrayna en zayıf performans gösteren pazar olmaya devam ederken, çeyrek boyunca diğer bazı yurtdışı pazarlarda zorluklar devam etmiştir. Ukrayna'da süren jeopolitik meseleler, Moldova'da siyasi sorunlar ve Kazakistan'da tüketici talebindeki zayıflık dönem içerisinde bira talebini baskılamayı sürdürmüştür. Dolayısıyla, uluslararası operasyonlarımızın satış hacmi 2015 yılının ikinci çeyreğinde 4,4 mhl seviyesinde kaydedilmiş ve 2015 yılının ilk yarısında %20,0 düşüşle 7,6 mhl seviyesinde gerçekleşmiştir. Ukrayna hariç bakıldığında, EBI'nin satış hacmindeki daralma 2015 yılının ilk yarısı için çok daha düşük seviyede %8,7 olarak gerçekleşmiştir.

Satış ve pazarlama verimliliğine, mağaza içi uygulamalara ve marka-fiyat ilişkisine yoğunlaşan ticari ve marka portföyü stratejilerimizde ince ayarlar yapılmaya devam edilmiştir. Rusya'da başarılı bir şekilde piyasaya sürmüş olduğumuz 0.5 lt Miller kutu gibi ürünler yanında diğer operasyonlarımızdaki diğer yeni alternatifler premium segmentteki pozisyonumuzu güçlendirmemize yardımcı olmuştur. Markaların önceliklendirilmesi ve portföy optimizasyonu bilhassa Rusya'da sonuç odaklı pazarlama başarısı ve artan şekilde premium segmente kayış ile sonuçlanmıştır.

Kaynakların daha iyi kullanılması ve satışlarda daha yüksek verimlilik için çeşitli yeni girişimlerde bulunulmuş ve bu girişimler bir başka zorlu yılda daha faaliyet gösterdiğimiz pazarlarda konumumuzu güçlendirmemize yardımcı olmuştur.

Meşrubat Operasyonları (Coca-Cola İçecek A.Ş.)

Satış hacmi, yılın ilk çeyreğindeki %2,3 daralmayı takiben, ikinci çeyrekte yüksek baz etkisinin azalmasıyla birlikte pozitif ivme kazanmıştır. Dolayısıyla, 2015 yılının ilk yarısında meşrubat operasyonlarının konsolide satış hacmi, geçen yılın aynı dönemindeki %10'luk büyümenin üzerine %1,1 azalarak 561,5 milyon ünite kasa olmuştur.

Meşrubat operasyonlarının Türkiye satış hacmi, yılın ikinci çeyreğinde olumsuz hava koşulları, Tüketici Güven Endeksi'ndeki zayıf seyir ve güçlü fiyatlandırmaya karşın iyileşme işaretleri göstermiştir. Yağışlı gün sayısındaki artış ve Haziran ayının büyük bölümünde hava sıcaklığının düşük gerçekleşmesi yaz başında satış hacminin zayıf bir seyir izlemesine neden olmuştur. Meşrubat operasyonlarının Türkiye satış hacmi, 2015 yılının ikinci çeyreğinde %1,4, yılın ilk altı ayında ise %4,2 düşüş göstererek 284,8 milyon ünite kasa olmuştur. 2014 yılının ilk ve ikinci çeyreğinde sırasıyla %7,2 ve %4,1 olarak gerçekleşen hacim artışının ardından, yüksek baz etkisi bu yılın ilk yarısında satış hacmi gelişimine yansımıştır. Yılın ilk çeyreğindeki %8,0 hacim daralmasını takiben, ikinci çeyrekte satış hacminin performansında kademeli bir iyileşme gözlenmiştir.

Uluslararası operasyonların satış hacmi 2015 yılının ikinci çeyreği ve ilk yarısında sırasıyla %0,7 ve %2,2 artış kaydetmiştir. Yılın ilk yarısında uluslararası operasyonların satış hacmi 276,7 milyon ünite kasaya ulaşmıştır. Satış hacmindeki artış, Pakistan ve Orta Asya pazarlarındaki yavaşlamanın etkisiyle ivme kaybetmiştir. Pakistan'da yılın ilk çeyreğindeki %12,7 hacim artışının ardından, satış hacmi yılın ikinci çeyreğinde %3,0 büyüme ile daha yavaş bir seyir izlemiştir. 2014 yılında, Coca-Cola İçecek'in Pakistan'daki pazar payı kazanımlarının hızlanmasıyla birlikte, ülkedeki rekabet ortamı önemli ölçüde değişirken piyasada daha agresif bir fiyatlandırma oluşmuştur. Coca-Cola İçecek'in ikinci çeyrek sonundan itibaren piyasadaki iskontoları rasyonalize etmesiyle birlikte, yılın geri kalanında daha dengeli bir hacim ve karlılık artışı beklenebilir. Orta Asya operasyonları, yılın ikinci çeyreğinde, bölgedeki en büyük pazar olan Kazakistan'ın %2,8 hacim artışı kaydetmesiyle beraber %0,7 hacim artışı göstermiştir.

Kazakistan satışları, olası bir devalüasyona yönelik beklentilerin zayıflamasıyla birlikte, yılın ikinci çeyreği itibariyle olumlu bir ivme kazanmıştır. Diğer yandan, yerel para birimlerinin değer kaybettiği Orta Asya ülkelerinde olumsuz koşullar devam etmiştir. Söz konusu pazarlarda, yılın ilk yarısında satış hacminde daralma ya da hacim artış hızında yavaşlama gözlenmiştir. Azerbaycan pazarı, 2015 başlarındaki yüksek devalüasyonun etkilerine bağlı olarak yılın ikinci çeyreğinde çift haneli daralma kaydetmiştir. Orta Doğu operasyonlarının satış hacmi, yılın ilk yarısında büyük ölçüde Irak pazarına bağlı olmak üzere %2,9 azalmıştır. Irak'ın satış hacmindeki %4,6 daralmada, Kuzey Irak'ta devam eden karışıklık ve yüksek baz etkisinin yanı sıra, Güney Irak'ta düşük petrol fiyatlarına bağlı olarak ticari aktivitede görülen yavaşlama etkili olmuştur.

* Bira ve meşrubat operasyonları dahil
**Coca Cola İçecek'in satış hacmi

ENGLISH VERSION:

You may find below the announcement regarding the volume performance in 2Q2015 and 1H2015 of our company and its subsidiaries operating in the beer and non-alcoholic beverages sectors.

2Q2015 Volume Highlights vs 2Q2014

Consolidated sales volume* down 6.2% to 25.7 mhl.
Beer sales volume down 20.8% to 6.2 mhl.
Soft drink** sales volume down 0.3% to 343.1 m u/c.

1H2015 Volume Highlights vs 1H2014

Consolidated sales volume* down 5.3% to 42.8 mhl.
Beer sales volume down 15.8% to 10.9 mhl compared to its level at 13.0 mhl in 1H2014.
Soft drink** sales volume down 1.1% to 561.5 m u/c.

In the first half of 2015, the soft drink operations' volumes constituted 74% of consolidated sales volumes, while beer operations' volumes made up 26% of the consolidated sales volumes.

The share of Turkey beer volumes within beer volumes was 31%, while the share of international beer was 69%.

The share of Turkey soft drink volumes within soft drink volumes was 51%, while the share of international soft drink volumes was 49%.

Turkey Beer Operations

Following 3 consecutive quarters of growth, volumes contracted in 2Q2015 year-on-year mainly due to earlier Ramadan impact, adverse weather conditions, slow-down in tourism activity, higher shelf prices reflecting hike in excise tax in January 2015 and competition. As a result, domestic volumes declined to 3.1 mhl in 1H2015 from 3.3 mhl a year ago. Together with exports, Turkey beer volumes were recorded at 3.4 mhl in 1H2015, indicating a 4.7% decline.

In line with our strategy to invest behind our brands and excel in execution, we continued to offer new choices to the consumers, introduced new brand execution initiatives and improved our relationships with customers. During 2Q2015, two alternative non-returnable bottle sizes of Amsterdam Navigator, Efes Malt in 25cl slim can, Kozel Dark Keg and Samuel Adams 75cl Limited Edition were added to our portfolio.

International Beer Operations (EBI)

We continued to beat our volume targets in our largest market Russia in 2Q2015. The market also performed slightly better than we expected in 1H2015 yet not deviating from our full year guidance. Our total domestic volumes in Russia performed in line with the market but we achieved stronger growth in our premium portfolio and as a result increased value generation.

The challenges in other international markets continued in the quarter, with Ukraine again being the weakest performer. Unresolved geo-political issues in Ukraine, political issues in Moldova and consumer demand weakness in Kazakhstan continued to put pressure on beer demand in the period. Consequently, international beer volumes were reported at 4.4 mhl in 2Q2015 leading to 7.6 mhl in 1H2015, down 20.0%. Excluding Ukraine, EBI's volume decline was significantly lower at 8.7% in 1H2015.

We continued to fine tune our commercial and brand portfolio strategies concentrating on our RTM efficiencies, in store execution and price relevance by brand. We successfully launched a Miller 0.5lt can in Russia, helping us to further strengthen our position in premium segment, as well as several other alternatives in other operations. Prioritization of brands and optimization of brand portfolio resulted in focused marketing effort and increased premiumization, especially in Russia.

Several new initiatives for better resource allocation and sales efficiency were also launched, helping us strengthen our position in our operating markets in an another challenging period.

Soft Drink Operations (Coca-Cola İçecek A.Ş.)

Following the 2.3% contraction in the first quarter of the year, consolidated sales volume momentum improved in the second quarter as the impact of high base of the last year is easing gradually. As a result, 1H2015 decline was limited to 1.1% with sales volumes at 561.5 mn u/c.

Volume performance in Turkey started showing signs of improvement in the second quarter despite adverse weather conditions, weak consumer sentiment and the strong pricing. Higher number of rainy days and lower temperatures in most part of the month of June resulted in softer volumes in early summer. Turkey sales volume declined by 1.4% in 2Q2015, while 1H2015 volume figure was down by 4.2% to 284.8 mn u/c. Turkey operations cycled a high base during the first half of the year, given respective 7.2% and 4.1% volume growth rates in 1Q2014 and 2Q2014. Following the 8.0% contraction in the first quarter of 2015, volume performance showed a gradual recovery in 2Q2015.

International operations delivered 0.7% and 2.2% volume growth in 2Q2015 and 1H2015, respectively. Sales volume of international operations reached 276.7 mn u/c in the first half of the year. The deceleration in the volume growth was mainly attributable to slower growth in Pakistan and Central Asia. In Pakistan, following 12.7% volume growth in the first quarter of the year, sales volume growth continued at a slower pace with 3.0% in 2Q2015. As CCI's market share gains accelerated in 2014, the competitive landscape in the country continues to change dramatically and more aggressive trade pricing environment prevails in the market. As CCI rationalizes trade discounts in the market starting from end of 2Q2015, a more balanced volume vs. profitability growth is expected for the rest of the year. Central Asia posted 0.7% volume growth in 2Q2015 as Kazakhstan, the largest market in the region, registered 2.8% volume growth following the contraction in the first quarter of the year. As the possibility about a potential devaluation continues to ease off, Kazakhstan achieves positive momentum starting from 2Q2015. However, conditions remain challenging in other markets in Central Asia where local currencies devalued. Volume growth has either decelerated or recorded slight contraction across these markets in 1H2015. Azerbaijan market contracted in double digits in 2Q2015, due to repercussions of the sharp devaluation in early 2015. Across Middle East, volume was down by 2.9% in 1H2015, mainly driven by Iraq, where the total volume was down by 4.6% reflecting the high base of 1H2014, negative impacts of the upheaval in North Iraq and some contraction in the South Iraq due to weaker trading environment resulting from lower oil prices.

* Including beer & soft drink volumes
** Sales volumes of Coca-Cola İçecek


Yukarıdaki açıklamalarımızın, Sermaye Piyasası Kurulu'nun yürürlükteki Özel Durumlar Tebliğinde yer alan esaslara uygun olduğunu, bu konuda/konularda tarafımıza ulaşan bilgileri tam olarak yansıttığını, bilgilerin defter, kayıt ve belgelerimize uygun olduğunu, konuyla ilgili bilgileri tam ve doğru olarak elde etmek için gerekli tüm çabaları gösterdiğimizi ve yapılan bu açıklamalardan sorumlu olduğumuzu beyan ederiz.


http://kap.gov.tr/yay/Bildirim/Bildirim.aspx?id=451704


BIST